torsdag 21 februari 2008

Bä bä så känns det idag, helt ullig i hjärnan.

Det enda vettiga som jag gjort idag är
att jag lyckades skicka i väg mitt hemlis 3 paket norröver till ännu en garnoman, det är vi väl allihopa? Sen har dagen gått i förkylningens tecken, snorig och seg ( borde tagit nya varma jackan i går-ggr) Fick en liten promenad till ÖFFI ( Öppna förskolan) där det bara var en trevlig mamma, de andra var sådana där kiss-och-bajs-mammor vilket jag aldrig har varit. När jag träffar vuxna vill jag prata om viktiga saker, inte om barnens avföring. Jag blev så frustrerad, tur att fröknarna alltid är pigga och glada iaf. Åkte i väg och klippte mig hos en man som ser ut som en kvinna, men heter Ali och är hes och superrolig. Han är ganska bitsk så jag kunde beklaga mig över tråkmammorna. Han är sååå rolig Ali, så jag skrattade och njöt av att bli klippt. Han är superduktig och billig, bara 270 kr! Hämtade barn på förskolan, sen hem. då mådde dottern illa och blev sjuk. Så hon har sovit sen halv fem...Bara det inte är nåt som smittar...vi ska ju på spa på söndag bara jag och mannen, i Sandhamn-wow! Kan inte ens minnas när vi sov borta ihop ensamma??? Och jag är skadad funderade på vilken stickning jag kunde ha med på båten!!! Daaa! Nu har jag blivit ytlig och börjat fundera på vad jag ska ha på mig? Jag har en stickad grön klänning, den får det nog bli på middagen...Jag har bara stickat lite på mina rapidriver sockor i morse, samt på ett par grå muddar till barnvakten dvs mormor. Men jag borde göra min tenta...argh...i morgon...Fåren de ljuvliga är på min favoritrestaurang i Sverige, Pontus by the sea på Fårösund, bilden är från augusti 07. Jag längtar...gillar inte att boka i förväg men Fårö måste bokas annars får man inget bra, i för sig så bodde vi i Fårösund i somras och det var också härligt!

Nu mot en kort stickstund, sen i säng. Lång dag imorgon! Puss Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

Inga kommentarer: