onsdag 20 februari 2008

En garnoman får sitt lystmäte!

Från garnkorgen i Sundsvall! Sååå läckra. I morse var jag hos tandläkaren och fick bekräftat att min opererade tand var ok, men att tanden brevid behöver lagas. Tjoho, vad jag har sparat in pengar till garn, samt slipper obehaget! Så skönt...sen är min tandis väldigt trevlig och vi bara snackar och snackar. Efter det så slog jag dank på stan, i flera timmar. Men jag var korkad nog att inte ta den nya jackan så jag frös som en hund...Var på mitt favoritcafe, Saturnus och bara njöt med en bol de cafe och en croissant. Franskare än så blev det inte. Sen ut i kylan-brrr. Tog mig till nysta där jag handlade till min hemlis 3, därför inga bilder. Sen så gick jag till RFSL och var där 30 minuter för tidigt, försökte läsa om anorexia i min bok, men jag var lite ofokuserad. Jag såg lite sliten ut...hade en elvaåring i sängen i natt, aningen trångt! Så jag tyckte jag såg lite ut som en butchflata, och undrade om de spanade in mig, blev paranoid. Jag menar herregud vad hade kunnat hända? En slick i örat, och värre har man väl varit med om?! Sömnbrist funkar som tortyr, det är jag säker på.

Efter RFSL föreläsningen som var bra, handlade mycket om pedagogik. Vi fick en del spännade material. Kom hem lagom mör, skulle bara slänga i mig en macka och ta en kopp te ( åt en tokig "lunch"? på Saturnus, se ovan) När faster stod i vardagsrummet, med blommor och present. Jättekul. Jag fick ett förstorat foto från 70-talet där jag är 10 år och står stolt med min första aborre. Vilken flashback, jag blev 10 år igen. Jag blev verkligen väldigt glad. Fick fina blommor också. Då jag ofta är spontan så bjöd jag in faster och föräldrar på middag. Hämtade en son på dagis, handlade på ICAMaxi. Jag har en "egen" liten goding i delikatessdisken;o) vi har samma favoritost, gruyere.
I dag fick jag tips om en annan god ost nämligen Morbier, supergod med fikon och lagerbladssylt, vilken combo det gifte sig så där sjukt bra. Jag bjöd på ostar, salami, tomatsoppa gott bröd och vin, till efterrätt fick vi fransk kolatårta ( köpetårta-wow) Vi hade jättetrevligt, jag gillar att få spontana besökare. Jag glömde nämna i går att jag blev publicerad i NVP i går, väldigt kul. Jag fick ett mail från barnens rektor som skrev ; En bra insändare. Heja. också rektorns namn, det var trevligt tycker jag. I stort sett handlade den om att alla vuxna ska vara bra förebilder och inte bara lärare och föräldrar. Nu ska jag ta en kopp te och sjunka ner i soffan...///Eldstickan ;o)

P.s Faster och min pappa berättade att när de var små så delade de efterrätten med måttband! Ha ha...

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Här finns monkey
http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTmonkey.html
Ha de gott på dej.
eva.

Anna sa...

Vilka garner! fiiiiiiiiiiiina!

Eldstickan sa...

Helt ljuvliga! Eldstickan ;o)