tisdag 19 februari 2008

En låååååååååååååång dag igen, men underbar!

I morse var jag på föräldraråd i skolan där mina barn går. Väldigt trevligt och informativt. Vilket mäktigt jobb att vara rektor, det vill jag nog inte bli iaf. Men ett konstruktivt och kul möte. Sen till LHS för snack om mobbing, farstamodellen och lite annat smått och gott. Och s-e-n matspjälkningsapparaten. Och jag regriderar till en 14 åring och känner bara däääää, tusan hakar vad trist. Jag är alltid fascinerad av vår kropp som klarar av så mycket, men tarmar och sånt-nähä!
PÅ em så var det besök på ungdomsmottagningen på Observatoriegatan-wow vilket ställe...
De har bland annat en gynekolog som är väldigt intresserad av mens och dess förseningar strul m.m. Hon har också sett att 70% av alla tjejer som har struliga, ingen mens alls lider av ätstörningar, har ens tonåring inte fått mens innan 16 år så ska man dra öronen åt sig. Men det kan ha med kost, ätstörningar och vitaminbrist att göra. Sen har de kopplat ihop allt barnmorskor, socionom, kurator, psykolog, dietist allt på samma ställe. Jag önskar så att det fanns i hela Sverige. Klamydia ökar lavinartat, ha man klamydia så är det betydligt enklare för HIV att fastna, hemskt men sant! Men jag blir glad över att 50 % av tjejerna har faktiskt en pojkvän med sig för att få preventivmedel, även om vissa väntar i väntrummet ;o) En bra em.

Efter det så strosade jag ner för Drottninggatan och gled in på YLLET, aaaa vill HA!!! Men jag var "duktig" ( galen?) som inte köpte nåt. Det var nästan vårväder och jag bara njöt...Jag shoppade dock en helt onödig men härlig sak, en muffinsform som blev rosor ( inte min grej alls, jag är såååå oromantisk, inget larv eller bling-bling) men jag har redan provbakat, de blev sååå fina.

Mötte av en slump min mamma på Slussen så vi väntade in min dotter som skulle på stepp, vi är ju pinsamma ( mormor kan jag ju FATTA, men jag är ju cool ;o) Nåväl vi stod där och log och sa ; Dubbelt så kul, här är vi. Suck och stööön! Ha ha . Men sen så pussade jag jäntan och sa nu far jag hemåt. Håll i er! hon sa nämligen; Vad synd!!! Ni som också har tonåringar VET vad jag skriver om...

Hemma var det full fart, sonen hade ramlat och hade ett fult och stort märke i ansiktet-snyft!

Åt middag, körde till fotbollen, väntade i ett shoppingcentrum, måste varit galen. Men jag fyndade;O) en jacka till fjällen, brun, snygg och rejäl(?). Ett par HM jeans , en blus, den ser ut som mormors sa min jänta, argh när jag insåg att hon hade RÄTT!!! och en snygg turkos tröja till maken.

Efter hämtning på fotbollen, så bara sjönk jag ihop framför TV, orkade inte ens sticka, då är det KRIS!!!!

Såg gårdagens avsnitt av ER, oj vad bra, väldigt sorgligt, mänskligt och intressant.

Sen upp och stickade och drack te. Nu lyssnar jag på KARLAVAGNEN, superbra.

I morgon så ska jag till tandis och sen ska jag jag på studiebesök om RFSL;o)

P.s Idag hittade jag ett par sååå coola ärtgröna skor som man blev glad av, men jag köpte dom inte, började fundera på om det var en Gudrun Sjöden varning eller tantvarning? Bara 6 dagar kvar tills jag fyller jämt...Ja ja det blir nog bra! Äh jag vill ha skorna! Får åka dit imorgon och prova i allafall;o)

Puss Eldstickan

3 kommentarer:

Smycka sa...

Sicken lång dag! =o) Det är svårt att gå in i de flesta affärerna utan att köpa något! *hm* De vet nog vad de gör. *s* Jag kan nästan inte gå in i någon affär utan att ha införskaffat något vääääldigt onödigt! *skrattar* Och när jag handlar kläder/skor/väskor så är färgen väldigt originel enligt min sambo, SVART. *asg*

Kramkram
Ulrica =o)

Susanne sa...

Wow, vilket gott skratt jag fick. Min dotter har ju hunnit passera 20-strecket med marginal men jag minns ännu :-). Nu får jag vänta ett tag innan smågrabbarna hemma börjar tycka man e pinsam. Garn affär utan att handla - guldstjärna - hur gör man då? Må så gott, Susanne

Eldstickan sa...

Tack för guldstjärnan, fick ingen idag dock ;o) Eldstickan