lördag 16 februari 2008

Hemlis tre...

Jag har läst min hemlis tre blogg där hon skriver om sig själv.
Det bör jag nog också göra, jag har kanske blivit lite missförstådd?
Även om jag skriver en del, ganska mycket om mina barn så är jag ingen som bara pratar om barnen, tvärtom. Jag älskar att debattera, reflektera och läsa. Och jag är en finsmakare, jag köper aldrig kaffe eller te från en vanlig affär typ Ica eller Konsum. Jag har alltid varit väldigt matintresserad, men sista halvåret har jag tyckt att matlagning är trist. Älskar dock att äta god mat, jag har lärt upp mannen väl ;o) Min morfars far var från Göteborg och var kunglig hovkonditor, det har nog gått igen på mig jag är känd för mina bakverk. Om jag går in i en affär och de har rea så lyckas jag ALLTID hitta något dyrt som INTE är på rea-hmpf! Som sagt min stora hobby är läsning och jag läser nog minst tre böcker per vecka plus skolmaterial. Och sticka har jag snart gjort i 25 år eller mer...Jag brukar alltid köpa kvalitetsgarner, handlade på garnkorgen idag, en för tidig födelsedagspresent till undertecknad. Jag var väldigt tävlingslysten när jag var yngre det har lagt sig lite, men det märks när vi spelar spel. Som i går när vi bowlade...Nåt jag inte kan leva utan är MUSIK, lyssnar på otroligt mycket olika gengrer.

Nu ska jag äta lunch, sen mot IKEA. Måste göra nåt åt vår katastroftvättstuga///Eldstickan ;o)

1 kommentar:

Smycka sa...

Det trodde jag inte om dig!!!! *asg* Nä, finsmakare kan man vara om vet vad man vill ha! *fniss* Och det vet inte alltid jag. *s* De är värd denna award, absolut!

Jag brukar inte kolla på prislapparna när jag skall in och shoppa, kläder, mat, skor eller väskor. Men när jag hittat något jag tycker om så kostar det ALLTID för mycket! *hm* ;)

Kramar om
Ulrica =o)