onsdag 5 mars 2008

Baciller och burrec!

Hej igen!
I morse vaknade jag med skallebank och baciller i massor. Jag tog alvedon och insåg att näe, idag blir det sängläge. Så det var bara att avboka grupparbetet. Sen kröp jag tillbaks till sängen...vaknade vid lunch. En kompis ringde vid tolvtiden då jag svarade och lät h-e-s. Hon trodde jag varit ute på rajtan-tajtan, ha ha! Vi pratade en stund och vips så var klockan halv två. Tog på mig kläder över pyjamasen och gick till affären, mjölk och andra livsviktiga saker var slut nämligen GLASS. (Garn har jag dock i massor)
Skönt att få frisk luft, men det var kallt ute...Kom hem och åt lite fisksoppa samt glass och bara hängde framför dumburken. Idag har det bara varit en alvedon-te-hasa-runt-i-pyjamas.
I fjällen hade det dock gått vilt till. Maken hade åkt slalom med sele och sexåringen, tills mannen gjorde en vurpa och ser liggandes hur sonen försvinner bort ner i horisonten. Snabbt på skakiga ben tog sig maken upp hittade sonen längre ner i backen, sonen; Vad kul det var att inte kunna bromsa och åka fort!!! ;o) Det var ju också ett sätt att se det på;o) Annars så har de tydligen åkt på maginfluensa där uppe, ska bacillhelvetet aldrig ta slut??? Jag har bara kört en diskmaskin idag och gjort burrec. Mums vad gott!!! Så idag har jag levt på burrec och te;o)

Nu ska jag sova snart...bara läsa lite Barbara Nadel först...///Eldstickan ;o)

Är fortfarande fast i Eva Dahlgrenträsket, Petrolium och tång;o)

Inga kommentarer: