tisdag 11 mars 2008

Dagen går i raketfart!

I morse var jag på en superbra föreläsning om droger. En polis som jobbar på plattan, pratade om alla droger som är i omlopp, väldigt intressant och nyttigt. Det senaste/värsta är ett piller som ser ut som en alvedon med det står B8 på och den heter s-u-b-u-t-e-x den är svårare att bli ren från den än från heroin eller det går inte ens du lever med missbruket hela livet. Fy fan....

Sen i väg på grupparbete på em. Sen var undertecknad som är förkyld, trött men jag åkte till Slussen där jag sprang på en liten tant i stickad basker, min mor. Ooops! Hon ska vara barnvakt på torsdag, jag sa att du kan skaffa en lösmustasch och ta på så kan du gå på Öffi, men hon tyckte att jag sa att med hennes mustasch så kunde hon gå p å pappadagar på öffi. Tokigt blev framför allt som hon ingen mustach har: Ha ha. Sprang på min pappa utanför , snackade med honom, sen dök lill-jänta upp på tåget, puss och hej på henne. Sen hem, kollade mailen och boggen, tog en kopp te och när jag klev in i sovrummet så oooops hade vi en plattTV på väggen. Ojsan...Hann vila en stund med min förkylning. Gluttade på tv i sängen, livsfarligt lyxigt. Sen middag spagetti och köttfärssås, mums. I väg till sonens skola på utv samtal. Han är smart men har lite svårt att få tummen ur och snackar lite för mycket ibland, en social ung man. ( Ganska lik sin mor där) Men i det stora hela var det bra. Åkte till Ica Maxi, handlade strumpor och mat och goda ostar. Kom hem och njöt av TV i sängen, fikade med familjen vid köksbordet dock. Sen så har jag börjat med min grytlapp som ska norröver om nån dag, jag avskyr stressstickning-bläää. Nu ska jag sova, jag är trött, men idag var en BRA och intensivdag. Prackade på mor lite nyttogröt idag, den doftar ljuvligt med all kanel. ////Go natt Eldstickan ;o)


P:s I går bokade vi en 14 dagars resa till Istanbul i sommar-HURRA! Vi ska bo hos kompisar;o)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Låter som en dag i fullt ös ;-) Subutex ja, inte undra på att det pågår en ständig debatt om användandet i samband med heroinavvänjning?! Spännande utbildning du läser! Krya på dig!

Eldstickan sa...

Ja det känns viktigt att kunna mycket om både droger, kroppen och sexualitet när man ska jobba i skolan. Och för att man har egna barn också så klart! ;o)