torsdag 20 mars 2008

Jag hamnar på IKEA och sonen blir en duracellkanin...

Oj, oj. I morse kom vi iväg tidigt med allting. Så när klockan var 9.00 så var jag klar för "äventyr", inte så mycket öppet vid den tiden...Så jag åkte runt på memorylane, dvs midsommarkransen, aspudden osv. Till slut blev det lite enformigt...åkte till Skärholmen har inte varit där på tusen år. Pratade i mobilen när jag skulle ta av till skäris så jag hamnade lite tokigt och fick åka "bakvägen" i industriområdet och sen till målet. Väl där så hade jag parkerat tokigt, kom in vid ÖB, efter mycket om och men ( läs trappor och barnvagn) så var jag i shoppingheaven. Beslöt mig för att klippa mig, få lite njutning och bli ompysslad. HA HA, tillåt mig skratta. Nåväl fick en tid kl10.40 så jag hann titta och klämma på en massa fina saker i affärerna. Kom till frisören en ung man, han tjatade hel TIDEN OM MITT NAMN typ Eldstickan, eldstickan, eldstickan som om han kände mig. Men jag tänkte ja ja andas och ta det lugnt. Han var verkligen en social katastrof, tog i mig hårt och var bara allmänt osympatisk. Jag hade sagt tufft och kort, han talade om för mig vilken dålig klippning jag hade nu, d e måste ha skurit i mitt hår och det ska man inte i ett så fiiiint hår. Och jag tänkte för mig själv, ja det må så vara men ALI ( frisören hemma, en syrian) är i allafall social och rolig. Så när jag kom därifrån så var ja missnöjd för att jag såg ut som min mamma i håret, en feg klippning. Sug på den ni, ALLA andra brukar vara besvikna för att de blir klippt för mycket, inte undertecknad. Har jag sagt tufft och kort, så vill jag ha det. Grrrrrrrrrrrrrrrr. Jag har dessutom varit hårmodell fler gånger än jag kan minnas, en gång i Frankrike där jag blev klippt av en väldigt chic frisör från Paris fast på Rivieran på en scen inför flera hundra frisörer, så det så! Efter allt detta så träffade jag en kompis, som skulle byta jeans, hennes var för små, hon fick gå upp 2 strlk, hon födde barn i november 07 så det är ju inte så konstigt. Vi åkte till Zeta och njöt av lunch och det var så lungt och harmoniskt där, proffsig, glad och serviceminded personal ( I love that) så gott. Sen åkte vi till IKEA där så släppte jag lös Lilla M på barnavdelningen, det var som att släppa en duracellkanin med nyladdade batterier, han formligen sprang i väg-överlycklig då han nådde leksakerna;o)
Handlade väldigt lite. duktigt av mig, tyg i vitt, rött och orange det ska bli vår nya påskduk;O)
Kom hem, vilade, virkade och njöt och lillen sov. Efter det så åkte jag och fixade mer silverleramaterial, köpte fina glaspärlor ( handgjorda) som ska ligga i mormors och dotters påskägg, hann en sväng till bolaget och köpte vin , sen mat. Kom hem och vi njöt av lax igen. Nu sitter mannen och vår dotter i "vår" säng och ser film, själv vill jag bara sova. Undertecknad har haft en intensiv vecka. Ha en underbar Påsk alla ni i bloggvärlden;o)

Kram Eldstickan ;o)

Inga kommentarer: