fredag 28 mars 2008

Språkliga misstag kan bli väldigt roliga!

Idag var det avslutning, lite sorgligt men kul. Några av oss ville inte skiljas åt så vi gick och fikade. Vi satt och snackade lite...sen tog jag och Rickard en promenad gick odenplan och upp längs drottninggatan, jag gillar verkligen att vandra ner längs Drottninggatan och läsa ordspråken där. Det är min gudsons fasters man som har gjort dom, väldigt snyggt! Missa inte det! Nåväl när vi gick där och talade om klassen, vilka ens första intryck var, att det är lätt att sätta folk i fack, han är si och hon är så. Så tittar Rickard på mig och säger; Men du är ganska svår att sätta i nåt fack. Varpå jag kläcker; Jag är nog ganska ofackbar ( läs med engelskt uttal) vi tittade på varandra och skrattar högt och han säger det får vi verkligen hoppas att du inte är. Oj oj så det kan bli. När vi hade skilts åt så sprang jag på "vår" präst som vigt oss och döpt barnen, han är så mysig. Rolig, bullrig och rund och underbar. Prästens barnbarn är inte döpt, men de kallar honom Teo ( betydelsen är gud, så det är vår vän prästen nöjd med) han brukar skoja och säga att han ska bada och liksom döpa honom lite i smyg. Han är så rolig vår käre präst. Jag är inte på något sätt religiös men som sagt vår präst och jag delar värderingar ändå, jag är nog en hedning, tror helt klart att jag "får det hett om örornen och får umgås med trevliga bekanta och vänner där" när jag dör eller så blir jag en maskros.
När jag kom hem så var det 3 extra barn här. Jag har haft en kanondag, och jag har blivit avslöjad, min hemlis vet vem jag är oooops! Jag hade ingen aning om att hon läste min blogg? Sorry Cina, jag trodde jag gick säker...Trevlig helg///Eldstickan

1 kommentar:

Cina sa...

Det gör absolut ingenting! Jag lyckades själv avsölja mig för min Hemlis här i veckan....
Dessutom är jag världens nyfiknaste så vem vet, jag kanske hade luskat ut det ändå. Ha en skön helg! *kram*