onsdag 12 mars 2008

Stickdesigner!

Hej, hej!
En av de första grejorna jag stickade själv, designade jag själv den var cerise och lila och grå. Jag har nån svartvit bild någonstans, ska leta fram den någon dag. Jag har försökt komma fram till nåt snyggt att sticka på min dishcloth och jag har haft noll fantasi. Gav maken ett rutigt block och bad honom rita en snöstjärna, den ska norröver disktrasan;o) Men det blev inget snyggt uppstickat. I dag när 50% av familjen var hemma så bad jag min 6 åring rita nåt på rutblocket. Det blev supersnyggt, ett naivisitiskt mönster, så äntligen kan jag sticka på för fullt. Kan kanske t o m skicka i väg den i afton? Jag har insett at tjag har nog h-a-l-s-f-l-u-s-s så jag ska besöka dr och hoppas få medicin när mannen kommer hem. Jag är så redigt less på att ha baciller-grrr! I dag får unge herrn sova 2 ggr, jag måste få vila. Tog precis en alvedon och te...Mot sängen och TV, n och stickningen. ///Eldstickan ;o)

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Glöm inte att fota lappen..blir jättenyfiken på det naivistiska motivet.

Eldstickan sa...

Japp, ska bara pressa den först. Tänkte lägga med originalmönstret. Vi gillar att skapa i familjen och lillemannen är 6 år och frustrerad över att han inte kan sticka. Det är lite rart;o)

Susanne sa...

Nyfiken man blir! Min 2-åring sitter ibland mitt emot i knät med pekfingret spretande, där ska garnet ligga :-). Ska börjas i tid osv.