söndag 16 mars 2008

Överjärva gård!

Genier i arbete, här påskpysslas det i Solna. Vilket otroligt mysigt ställe. Och vilket fikabord-wow! En chokladbrownie med nöt och torkadfrukt blandning på så läcker;o) spana in http://www.overjarvagard.se/
En glad 6 åring som fick rida på Shetlandsponnyn Jerker, 11-åringens häst hette Neptunus... Jättemysig marknad, bra kvalite på varorna, det gillar jag.
Här är det grevinnesylt, äpple och fläder, fräscht, himalayasalt som är aningen rosa, samt ett litet saltkar i turkos vacker keramik och flatbröd. Så då kan vi bjuda på pannacotta i påsk med grevinnesylt i botten, samt ha det nya saltkaret på bordet, brödet passar till goda ostar och ev sill. Det var så mysigt att åka i väg på utflykt med hela familjen. Lite garn såldes också men som sagt jag har ett litet lager samt stickförbud så ingen garnshopping. Idag har jag faktiskt städat lite också....så nu börjar vårt sovrum att arta sig, dotter tog några tag i köket. I hennes livskunskap i skolan ingår det att de ska städa självmant ( HALLELULJA...) samt ge massage tillfamiljemedlemmarna hoppas den uppgiften ALDRIG tar slut!!!/// Eldstickan ;o)

P,s Jag läser Knitty på nätet, men några bloggare hade skrivit om det senaste numret som om det såldes som en tidning...då jag inte har någon bra skrivare just nu tyckte jag det var lite intressant...Men för dom som trodde jag hade nollkoll så jag har koll ;o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Susanne sa...

Det var till Överjärva vi skulle åkt ser jag, vilket ställe!! Aldrig varit där konstigt nog, tack för tipset, Susanne

Eva i Halmstad sa...

Hellre en gång för mycket, eller.
Eva.