måndag 14 april 2008

Att tända ett ljus i mörkret!

Detta är ett dopljus som vi tände för Engla och hennes familj. Det känns så sorgligt och onödigt med en sådan ondska. Jag känner mig genuint ledsen för Englas skull. Barnen frågar och saker som cyklar, knivar d e hör saker från radio och TV.
Vi kom hem bara några minuter i 21 så därav det stökiga fönstret, men symboliken var väldigt stämningsfull. Att vi tidigare var hemma hos en familj som vi inte känner för att titta på deras utbyggnad och Lilla M hade ner en sak i tvättstugan, känns faktiskt som ett i-landsproblem. Bara en ytlig sak...Jag tycker att den som tog initiativet till att alla skulle tända ett ljus i fönstret precis klockan 21,( jag fick min knuff från Skåne) har gjort någt storartat. Jag tänkte på det när vi gick hem att något borde göras. Vips så var det på datorn. Tack Helen! ///Eldstickan
Posted by Picasa

Inga kommentarer: