måndag 21 april 2008

Från bra dag till blod...

Oj oj. Våren är här. Matten var bra och kul. Hem, körde som privatchaufför till sonens saxofonlektion, sen hans fotboll. Hem slappade en stund. Ut gjorde ärenden. Kom hem fick en ljuvlig middag, drack ett glas vin, ringde en kompis i Köpenhamn, vips så ser jag hur Lilla M ramlar in i en pall med vassa kanter. En massa blod jag skriker jag måste sluta, slänger på luren. In i köket, blod över halva ansiktet livrädd att det är nära ögot. Men som tur var en ca 4-5 mm långt jack i pannan. Torkade blod med en kökshandduk, sonen skrek. Sprang till bilen, mannen efter med sonen. Körde som en biltjuv ca 250 till sjukhuset ( Tack gode gud) Hann tänka; bara de inte är uttagna i strejk. Sprang in på sjukhuset skrek nåt om blod, viftade med armarna ( aningen chockade) sa sonens personnr. Blev inskrivna utan mitt id. Jag lovar på 15 minuter hann vi åka in till sjukhuset, bli inskivna, få eget rum, bli tvättade och doktorn kom in, fick tvångshålla Lilla M, han blev limmad. Torkade 2 minuter, fick tejp och sen Tack och hej! Wow vilken personal!!! Jag älskar vårt närsjukhus, snabba och proffsiga. En aningen omtumlad/skakad Eldstickan...;oP

Jag varvade ner med stickning och vin, en bra combo...

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hoppas allt är bra med den sårade, och visst stickning och vin är en bra kombination bara de inte blir för mycket, då blir de baklängesstickning nästa dag.
Må så gott.
Eva.

H e l e n sa...

Usch vilket tumult! Så skönt att ni nså snabbt och smidigt fick hjälp!!
Skånekramar

Knit-Marie sa...

Skönt att det gick att limma!
Får M duscha med det?
Dina inlägg väcker det ena minnet efter det andra. En taxifärd i natten med poliseskort. Lilla K med hål i huvet. Allt slutade väl.. som det kommer att göra med lilla M oxå!

Strumpstickan sa...

Döda pallen!