måndag 7 april 2008

Geometri!

Idag har jag varit på LHS, jag hade öronproppar med mig. Folk både snackar och pratar i mobil på bibblan, vilket jag tycker är mycket störande...Ja ja jag satt där och läste om geometri och det var ganska intressant, korda och annat spännande. Men jag blev lite less och hittade ett roligt lexikon om religion så jag satt och läste om islam och judendom, väldigt kul och bra. Åt lunch med en kursare, vi satt och spydde galla på våra respektive grupper...Att nivån emellanåt är så låg, att folk inte gör sina uppgifter inför grupparbetena osv...
Hon berättade att hennes dotter blev mobbad som 3-åring på deras förskola, att "kompisarna(???) sagt att hon hade fula kläder. Ju mer jag har tänkt på det under dagen desto mer förbannad blev jag. Då det tydligen var så uppenbart var mobbarens mammas åsikter, att vissa kläder var bra och fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina! Sånt gör mig galen/rasande. Personalen på förskolan hade varit jätteproffsiga iaf, men ändå. Låt barnen vara sig själva de behöver väl inte se klonade ut??? Se bara på våra tonåringar blonderade med pärlörhängen stora som blåbär. Skitfult, de ser ut som små tanter-grrr!Jag tycker punkare läs emo är mycket läckrare då de iaf vågar vara annorlunda-MERA EMO!!!
Idag hittade jag en helt antichic affär i Gamla enskede med helt fantastiskt snygga regnkappor i grönt med fiskmönster. En sån vill jag ha, tyvärr hade hon inte min strlk där men väl i sitt hem. Får åka tillbaks en annan dag, ska visa den på bloggen. Så skönt med affärer som inte har stora /breda likriktade märken, gynna dem! Lite som små, bra, personliga och välsorterade garnaffärer;o) Tänk om alla skulle handla av små egenföretagare i 6 månader och inte gynna en enda stor kedja, det skulle vara intressant att se. Då kanske folk skulle bli mer personliga, inte så likriktade? To m Madonnas senaste video är likriktad hon ser ut som om hon vill vara Christina Aguilera/Britney samt 20 år yngre. Hon är så uppenbart skuren bakom öronen att det blir tragiskt/patetiskt...Hon har ju varit innovativ och före sin tid förut. Nu kan jag bara komma på en snygg 50 årig kvinna som har åldrats och är vacker och karismatisk nämligen Helen Mirren.
Hjälp?? Nån som kommer på nån? Snygg 50-årig kvinna gärna från Sverige inte nödvändigtvis svensk? Jo förresten Evfa Attling hon är snygg som fan!!! Ha där satt den!
Eldstickan ;o(

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Det är ju tyvärr så, barn mobbar inte bara av sej själva, det är ju sånt som de lärt sej från vuxna.
Och det är ju vi föräldrar som visar vart gränser för allt går, vare sej det gäller folks utseende , tankar och åsikter vart gränserna går - åt alla håll.
Det är enormt viktigt att lära barn respekt för andra individer och att deras syn på saker är också okej.

Eldstickan sa...

Det är det som gör mig så upprörd. Senast i kväll hörde jag om en mamma vars son dansar, när några vuxna män i deras närhet hörde det så sa de; Dans? Vad fjolligt!!! Som tur var så blev mamman superarg och sa till männen att säger du så att min son hör dig så ger jag dig en rak höger! Inte för att jag är för våld, men vuxna måste bli bättre på som du säger att sätta gränser även bland vuxna.