onsdag 9 april 2008

Gårdagens föreläsning

om Genus höll Ingemar Gens. Det var i Årsta på aftonen och alldeles privat. Det var verkligen intressant, han var en briljant talare, tog många ex ur verkliga livet. Spännande att höra om genus i skolan och i verkligheten. Och att flickorna forfarande är duktigast i skolan och när de väl blir chefer presterar de 10 % bättre än män.

Idag var det en föreläsning på LHS om tid och om månen, solen och jorden. Den var ganska rar då föreläsarna var ett betydligt äldre par och tempot var en aning sövande. Så jag är trött pga av tempot. Samt så har vår lilla 6 åring kräkts hela natten, stackarn. I fm så låg vi och läste böcker och mös, sen fick han grädda pannkakor med sin pappa då jag sprang i väg till skolan. Oj nu är det middag, sen ska jag på f-möte för min 6-åring. ///Eldstickan ;o)

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Stackars lillan! Och stackars mamma. Hoppas ni andra klarar er!

Catarina sa...

Ska bara....*hi hi*
Det är underbara Malabrigo Lace i färgen "Lettuce". Jag har beställt det från Yll & Tyll men det finns hos Marias Garn oxå.
Underbart att sticka med...och underbart att bära mot huden!

Eldstickan sa...

Det får absolut bli mitt nästa projekt när det och det och det är klart;o) som sagt ska bara...Men tänk att ha den sjalen runt axlarna i sommar sippandes lite vin-aaaa///Eldstickan;o)