söndag 6 april 2008

I går var jag på stickkafe

hos Marias garn. det var helt ljuvligt, så nu har jag påbörjat en sjal i cerise med laceribbonsjal. Det var så lugnt och skönt på marias garn, tog en kaffe och jag kom hem som en snällare människa;o) Och jag var duktig inhandlade endast en rundsticka, inget garn...
Fortsatte när jag kom hem och tog fram mina fina stickmarkörer som jag fick från Ida, tack igen! Det var gårdagen! Idag så fyllde mannen år , bara 37 år. han fick en bok och ett presentkort på en halv tatuering eller en hel kofta/tröja. Han får välja garn och modell själv ( med lite tips från mig) Mannen har lagat mat hela dagen, en massa goda tapas. Själv hade jag huvudvärk och sov en del...PÅ em såå tittade jag och dottern på mat-porr, Nigella som lagade en massa goda chokladefterrätter, brownies, cheesecakem.m. Vi satt bara och drägglade och ville smaska i oss ALLT. Chocolateheaven!
Två gäster blev sjuka, men mina föräldrar och sonens gudmor kom. Vi åt och drack så mycket mumsigt. Yngste sonen charmade alla genom att visa att han kan pussas, han var alldeles bedårande charmig, han to m dansade. Sen dansade vi ALLA så jag är alldeles svettig. Men det var så kul...mer dans åt folket.

Nu ska jag dricka te, sticka och se på TV, gärna nåt kul typ. I morgon är det en NY dag med matematik;o) Apropå det, så skulle vi lösa ett enkelt tal med huvudräkning häromdagen 617-243 och fröken tyckte mitt svar var rationellt och bra. jag höll på att svimma...Fick ett mail att min hemtenta från SANT-kursen är godkänd iaf, det var helt ljuvligt. Och chockerande nog känns matematiken superkul!!! Ja jag är själv helt i chock...men det är ca 9 veckor kvar...kanske all praktisk räkning vid alla stickningar?! Puss ///Eldstickan

Jag borde dansa oftare och mer...

1 kommentar:

Catarina sa...

Halloj...kul att du börjar tycka att matte är kul.
Jag tycker inte att jag är så himla "bright" men matte var det roligaste ämnet tycker jag...när jag pluggade.
Blir lite avis när jag hör att du vart på stickcafé hos Maria...varje gång jag är där är jag stressad...och hinner inte krama tillräckligt mycket garn. Får nog ta in på hotell nån gång och tillbringa en heldad där *ha ha*

När det gäller nagellack...jag använder ju speciella märken i mitt yrke...men ska du gå ut på stan och köpa kan jag rekommendera Debhora´s lacker. "Mellandyrt/billigt"...sitter bra...men vet inte om du kommer tycka att de är lätta att måla med..det är ju en subjektiv upplevelse. Ljusa lack är alltid lättare än mörka. Och lack med lite glimmer eller pärlemor i är alltid lättare än creme-lacker. Creme-lack har inget glimmer alls och blir lätt "randiga" när man lackar. Hoppas du är nöjd med svaret :-)

Själv använder jag märken som Creative och Jessica cosmetics...llite dyrare men super-bra. Jämförelsevis kan man ta OPI´s lack...också bra och finns på Kicks..men som sagt..lite dyrare.