söndag 27 april 2008

Min stash från gårdagens stickkafe!


Mina fina, fina garner från igår när jag besökte NYSTAs sickkafe.
I morse försov vi oss, jag vaknade 8.30 hoppade upp och satte bröd på jäsning. Sen var det fix hit och fix dit. Vi lyckades ta oss till förskolan bara en timme försenade. Jag blev populär som hade med mig kakor och färskt bröd. Det är intressant att folk blir såååå imponerade av lite hembakt bröd. En kvinna sa; Om du skiljer dig så kan du väl flytta hem till mig och baka bröd???
Tja sa jag jag har inte den läggningen, men tack för erbjudandet;o) Varpå hon sa; nej men jag har en man men du skulle BARA behöva baka bröd. Ha ha...?
Dte var trevligt iaf, sen så kom en annan mamma och sa det är utförsäljning uppe på NANSO. Vi, jag och dottern hittade så himla mycket snyggt-wow! Det mesta i turkost...Hämtade min tavla som jag fortfarande är väldigt förtjust i, den kan kanske få plats i mitt framtida bibliotek/kontor?!
Nu på kvällskvisten så har maken lärt jäntan att massera, gissa vem som har varit "villig modell"? Just det; undertecknad! Så skönt!!!Hon har talang;o) ///Eldstickan
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Avundsjuk på massage och garn! Mitt aktuella mantra lyder: "jagskainteköpamergarn..jagskainteköpa mer garn..jag ska....."

Eva i Halmstad sa...

Fina garner du fyndat.
Eva.

Anna sa...

Vilka underbara garner! Så vackra färger.

Boel sa...

Nu hittade jag till din blogg (vi träffades på Nysta). Härliga garner som fick följa med dig hem. Vad ska det bli av dem?

boel

Eldstickan sa...

Jag har givit bort tre av fyra nystanen så det är bara det blå-tukors melerade som är kvar så det blir nog strumpor. halsduk eller barnmössor. Har inte bestämt mig...
Var du till hö om mig med snygga tvåfärgade naglar, månne???/Eldstickan