söndag 20 april 2008

Rockabilly eller på memory lane...

Glömde att skriva om helgen då det gått i memory lanes tecken. I lördags träffade jag en kompis Helen som jag bodde i hop med för nästan 20 år sen. VI pratade om gamla kompisar, ex, fester, hunden som fick köttfärs med havregryn ( pga av Helens ekonomiska sinne, he he...) Och många andra roliga saker. Men sen talade om smått och stort i livet, väldigt trevligt. Man lära ju känna varandra när man bott ihop...även om jag är mycket mindre tempramentsfull i dessa dagar ;o)
När vi åt lunch så såg jag en tjej som jag bara känd eigen så himla väl. tänkte att tja näe jag har ingen aning om vem det är men jag känner igen henne så väl. Då vips går hon fram till mig; Jag känner igen dig, så himla väl. Varpå jag; jag med. Hon; Kan det vara från Södertörns högskola? Nej, tyvärr skulle gärna gå där ( Ebba Bratt Wittsröm) Kanske från yoga? pilates? Dans? Där stod jag och kände mig smickrad ( jag måste se ut att vara i form, he he...) Fånigt nog så kom vi inte på varifrån vi kände igen varandra, så märkligt när bägge två bara visste att v i hade setts förut. Märkligt!!! Och jag vet fortfarande inte vem hon är.... Flashbacks...

Blusen den rutiga, jag såg ut som rockabilly/tant så den ska få återvända till HM;o(

Sen idag så åkte familjen till landet så heliga moder skulle få plugga. När jag så var i vårt shopping centrum för lunch ( JA jag har varit där 2 ggr idag...) så sprang jag på en kompis från Visingsö, herregud jag var 17 år när vi gick där...jag fyllde 18 under tiden så jag fick dispens. Tala om flashback big time. Hon hade 2 barn , bodde i Bromma osv. Så tittar hon på min son och säger; Din mamma och jag har haft väldigt mycket kul tillsammans!!! Blink, blink...

Eldstickan

P.s Till vän av ordning, ja jag har pluggat matte, hann dansa en stund också när familjen kom hem från landet...

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

En gång talade jag med en dam i 10 minuter utan att veta vem hon var. Hon verkade dock veta allt om mig. Det är 20 år sedan, men minnet pinar mig än idag!