fredag 18 april 2008

Violer, då är väl våren här...


Var på konsert häromkvällen i Nacka Aula, väldigt hög nivå-jättekul! Då fick jäntan denna blomma, lite dåligt ljus men violer i en fin gammaldags kruka. Till lunchen så tänkte jag att jag skulle äta lite GI-mat lite lätt och nyttigt, en omelett med salami, tomater och grönmögelost, så himla gott. Drack 2 glas vatten. Haken var bara att jag blev t-o-k-h-u-n-g-i-g på em så då petade jag i mig chóklad, äpple, te, choklad. Känns inte som man kan få nåt bra resultat...På kvällen så åt vi kyckling i ugnen och ris som var så mumsigt samt en massa grönsaker, då blev jag inte tokhungrig bara snäll och glad. Jag behöver nog kolhydrater...och motion;o)
I kväll var jag och sonen ( 11 år) ute på en promenad. Han övade på sin skateboard, han tragglade och tragglade...Jag försökte också utanför ICA, på kundparkeringen. Inte helt lyckat, insåg att det var 29 år sen jag åkte sist det var läskigt då och det var läskigt nu. Nåväl sonen kämpade på, det gick bättre och bättre. På vägen hem var det en lång backe nerför, han tog det lugnt gick ner för halva backen. Sen så ställde han sig ock åkte i väg i 300 knyck...och jag insåg att jag kan ingenting göra...han rasade i hög fart...blod på händerna och ett skrapsår på hans vänstra höftkam, stort som en femkrona med en massa blod. Han grät och spände sig så jag; andas, andas slappna av tänk att du är en lerklump; andas. Om någon hade sett oss??? Nåväl vi haltade hem och jag berömde hans väldigt snygga vurpa, talade om hans skador som krigsskador. Hem tvätta såren, hittade två sår till en på ambågen och ett på knäet. Många döskalleplåster blev det...Han fick en kopp te med honung och choklad och lite TV. Vi såg på TALAG 2008, inte mitt program men LILLA söta Elsa hon var bedårande. Vad hon kunde rocka med sin rockring-wow! Nu ska jag sova///Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Catarina sa...

Du...nu när jag läste din kommentar så slog det mig...det heter ju Isadora...fel av mig.Sorry...att du fått leta som en galning förgäves...
du får börja om igen...
Stackars dig...bli så lurad...men det är inte alltid huvet funkar som man vill..

Eldstickan sa...

Asch då Isadora har jag ju hittat! Ja ja. Så kan det gå, ha ha. Bra med nagellacks motion eller nåt. Eldstickan ;o)