måndag 19 maj 2008

En mixad helg!

 

I lördags hade vi turkmys, åt fantastisk mat och hade så mysigt. Träffade folk från förr ( 15 år sen) som tyckte jag såg likadan ut som DÅ. Ha ha...Men vi hade så mysigt talade om precis allt, svåra saker som döden, depressioner, livet, roliga händelser tja ALLT! Jag älskar när man får till stånd ett bra samtal. Min dotter intervjuvade en kompis mamma som är 59 år, de talade om religion och livet i stort. Det roliga var att både dotter och mamman sa efteråt, wow vilket intressant samtal. En annan kompis var här med sin mamma som för några år sen var nära döden, men som nu var så pigg och glad. Hon är reumatisk men hon skrattade och var så glad, precis som när jag växte upp. En alldeles underbar kväll...
Tyvärr hann jag inte på stickkafeet under dagen, bakade och städade, sorry!

På söndagen så var vi bjudna på lunch ute på gärdets stugan. Och jag säger bara GÅ INTE DIT!!! De har bytt regi och mer olämplig personal för att driva restaurang har jag nog aldrig varit med om. Har ni sett John Cleese i Fawlty Towers? Nåt sånt var det. Jag bad om soya till mitt ris, varpå ägaren säger; Det behövs inte, men jag har soya!!! Hallå??? Sen så slängde han fram tallrikar till brödet som vi själva skulle dela ut, gav barnen brännhet choklad, kunde inte få fram rätta antal kaffekoppar ( 7st) barnen fick sin mat sist, han ville att alla skulle äta samma rätt. Jag var aningen irriterad när vi satt där. Sen var det en energitjuv som bara satt och gnälld eoch höll monolog. Vilket gjorde att jag blev t-y-s-t! Sen mot MAXIM, där var det dansuppvisning. Helt suveränt kul, har nog aldrig varit med om 1,5 timme som gått så fort. Dottern steppade och var jätteduktig. När vi kom hem så la vi oss i sängen och såg på ABSOLUTLEY FABULOUS, skönt att få lite perspektiv;O) Hela helgen bara försvann...Jag hann sticka på på min ribbonlaceschal i af, den blir snygg.///Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

Inga kommentarer: