torsdag 1 maj 2008

En märklig Valborg!

I går så fyllde en av barnens kompisars mammor 40 år. Jag hade köpt böcker , choklad och te. Då jag var sjuk så slog jag in paketet och skickade dit mannen. Jaha sa hon kommer ni tidigt? Till vadå? Till min fest? Nej sa mannen vi är inte bjudna. Nämen oj...vilket misstag. Så ringde hon mig och oj oj sa att hennes man måste ha glömt och att vi var med på listan osv...
Så vips skulle vi vara finklädda, hämta barn, duscha och sminka oss på 30 minuter...
Vi kom för sent...men det var lite udda att ha blivit "bortglömda". Det var en trevlig fest 15 vuxna och säkert 30-40 barn. Dotter lärde sig att räkna till 10 på serbiska och hebreiska. Det var en fantastiskt trevlig judisk man där, det var så kul att prata med honom, vi ville ta med honom hem, ha ha. Han lyckades charma både mig och dotra, han var varken ung eller vacker bara väldigt spännande och trevlig som person. Det var nog kvällens behållning samt att prata med min 6-årings tennislärare, hon var trevlig och kul. I dag så har vi vikt tvätt och tvättat och tvättat. Jag har hittat en superblogg http://paindemartin.blogspot.com/ så nu är jag med vildjäst. Ska bli kul att testa?! Tar fem dar innan den är användbar. Resterande tid i kväll ska användas till att vika tvätt och tvätta, samt sticka vidare på min lace ribbon sjal och dricka te. Med lite tur ska jag se "This is England"///Eldstickan ;o)

Inga kommentarer: