tisdag 13 maj 2008

Från glada tillrop till vrål av skräck...

Idag har jag varit på fältstudier, superkul. En massa rara barn, ettorna är helt bedårande de tyckte mitt halsband var såååååååååååååååååååååååååååååå FINT! Jag har gjort det själv så jag tycker också det är fint. Men de var så glada och rara och positiva. Tillrop som ; Kan inte du vara här VARJE dag? Å vilken rolig lek du gjorde!!! hade en svacka på em, läste Anna Janssons deckare POJKE FÖRSVUNNEN och blev besviken jag tyckte inte den tog fart alls. Har haft ett hysteriskt tempo denna vecka med en pappa på SÖS ( ischias, allvarlig sådan, tre mediciner senare så kan han i af sova) Sjuk man och sjukt barn. Jag har stickar på min ribbon lace schal i ett annat garn och gjort det perfekt denna gång ;o) Easypeasy...Funderar på att besöka Marias stickkafe nu på lördag, så jag kan komma i gång med min clapotis. Nån annan som ska gå?
Vrål av skräck dessa stod jag för när jag kom hem i kväll så hade kattf-n, ursäkta språket men hon hade släpat in en mus. Usch och innan jag visste om den levde, var halvdöd eller död så vrålade jag. Maken var road och tyckte det var kul att se mig RÄDD! Bussigt va? Jag tog ett par glas vin för att coola ner mig, pju!///Eldstickan

P.s Jag har äntligen fått tillbaka mina silverlerainstrument-HURRA! Dottern hittade dem i en annan ask/låda. Hurra ...

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej på dej.
Önskar att jag kunde följa med dej till Maria och få träffa sådan som jag bara läst om, men tyvärr de får blir stickcafe alá nätet för mej igen.
Må så gott på er och hoppas din pappa mår bättre.
Eva.

Susanne sa...

Håller med dig absolut!! Möss och råttor ÄR INTE att leka med!!! Ska försöka få lite tid till att gjuta lite smågrejer hemma hos en kompis framöver. Satsar på att lägga ut lite bilder och info på bloggen sen. Det är riktigt skoj, prova vetja. Må så gott// Susanne

Linda sa...

Jag har tänkt mig till Marias på lördag, så då kanske vi ses om inte nåt oväntat händer =).