fredag 16 maj 2008

Gårdagen var en intensiv dag

 


I går var det grupparbete, förberedelser för en utedag med en klass 2 och för oss okända elever. Hem på lunchen, Lilal M kissade på pottan för första gången. Åkte tillbaks till ett obligatoriskt seminarium ang matematik och läs och skriv svårigheter. Gruppen som diskutarde var tyvärr dåligt pålästa samt kom ingenstans i sina argument. Jag började måla läppglans och spana i kalendern. Inte bra. Sen talade de om problem, problem och problem. Jag blev aningen frustrerad och sa att ni får det att låta som om ALLA svenska barn har problem i skolan. Och så är inte fallet precis. Sen hade de grova generaliseringar om vad en dyslektiker är osv. Stressade hem for till Skärholmen och gick på teater , Anne Franks dagbok. Den var jättebra, men jag höll på att somna 2 ggr för jag var så trött, se den. Jag hade nog kunnat somna to m på rockkonsert. På bildne är några obrända silverleraslster som jag gjorde i onsdags kväll. Så kul! Ni ska få se dom färdigputsade och brända s-n-a-r-t///Eldstickan ;O)
Posted by Picasa

Inga kommentarer: