tisdag 27 maj 2008

I morgon smäller det...

 

Då är det mattetenta och jag är ganska så opåläst. Jag har gått hemma med en sjuk lilleman som har snörvlat, snorat, gråtit och varit ett "annat jag" än det vanliga solstråleaktiga. Jag har i af klippt 3 av 4 barn hos frisören, ett barn i går och två idag hos vår lokale syrianske frisör. 6 åringen klippte mer än 15 cm han ser såååå stor ut nu. Men han blev snygg som bara den. han sa glatt till storasyster som bara klippte ett par cm; Du är klippt men jag blev snyggast, ha ha...Jag orkar inte ens hetsa upp mig och få panik inför tentan, man får ju ha med sig både böcker anteckningar och miniräknare sååååå...Nja ärligt så är jag inte heller någon solstråle...skrek just...ooops!
Annars så läser jag om Sigrid Hjerten och Isaac Grunewald, boken har Anders Wahlgren skrivit. Den är alldeles fantastisk, vilket liv, vilken epok att vara konstnär både i Europa och i Sverige. Bara en sån sak som att skriva till kungen och be honom (Prins Eugen) att köpa deras konst, vilket han också gjorde. Jag har bakat en pistagetoscakaka, ska dricka te och sticka ett par varv och sen ska jag sova tidigt. Skriva mitt bästa i morgon och sen en sväng på stan, ev ska jag köpa en ny bikini, men det vet i tusan om det är en belöning??? Har ett presentkort på Evfa Attling och ett på FACE så nåt kul ska jag unna mig efter tentan;O) ///Eldstickan
Posted by Picasa

3 kommentarer:

doktoranden sa...

Jag ska hålla tummarna för att det går bra imorgon på tentan. Man brukar alltid kunna mer än man först tror. :)

Kattis hörna sa...

Håller tummarna för dig idag!!

Och hoppas du hittar lite fint på stan *s*

Cina sa...

Hoppas tentan gick bra.
Köpa bikini är ju mer ett straff än belöning i alla fall i min värld. *S*