onsdag 7 maj 2008

Ribbed lace bolero!

I dag vaknade jag innan väckarklockan, det händer aldrig eller iallafall ytterst sällan. Hade en fantastisk dröm om att jag var i Italien, på väg till en montessoriskola, vi åkte tåg och allt var så vackert. Så jag sa i drömmen, ; vi flyttar hit! Sen vaknade jag...snopet!
Idag var på min fältstudieplats, det var helt ok väldigt intensivt. Fick världens kram av min förra handledare Jeanette, världens bästa. Den nya verkar helt ok, barnen var rara. Några små fotbollstuffingar också...de verkar ploppa upp som svampar tyvärr ni vet jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, stööön, lite neanderthalare iklädda favoritlagets kläder. Sen är de så intressant ,med de sk svampbarnen de som bara suger åt sig av en. Fast de är också mysiga, spännande med barnen som liksom jobbar bra bara man står brevid;O) men det kan man ju inte göra hela dagen.´Intensiva men roliga dagar även om svenska och engelska och so alltid kommer att vara mina "naturliga" ämnen;o)
I morgon ska jag ut till en förskoleklassoch se hur d e jobbar med matte. Åkte hem vid halv tre aningen m-ö-r. Vilade en knapp timme, hämtade sonen på förskolan(dagis). Vi åkte till hammarby sjöstad gick på MAX, mums vad smarrigt. Fast han mumsade i sig min hamburgare fick ungefär tre tuggor. Gick på tonåringens dansuppvisning, det var kul att se hur mycket de lärt sig. Men när hon dansade med Lets Dance Tobias ( som dansade med Dilba) så var det som att se ett tävlingspar, hon var sååååå duktig. Efteråt så sa Tobias just att L borde tävlingsdansa-Hurra vad kul! Det är ju en fröjd att hänga på danstävlingar ;o)
Hem, lämnade barn, som fick middag av den helige fadern. Jag åkte och bytte en grej på HM, handlade lite mat. Kom hem och kände mig en aningen s-l-a-k...Hållt i gång 14 timmar utan varken rast eller ro. Vin och lite mat...aaaa. Mannnen hade gjort Nigellas vita chokladmousse med mint i , den är såååå grymt god och len. Nu dricker jag te och ska vinda upp lite nystan, sen kanske sticka? Jag har hittat en länk till ett gammalt mönster ( 07) men jag tyckte det var snyggt http//:ribbedlacebolero.blogspot.com . Den vill jag göra men vet inte vilket garn som kan använda? Anyone som gjort den med nåt vettigt/snyggt garn?

Eldstickan ;o)

Inga kommentarer: