torsdag 8 maj 2008

Vad många fötter det är...

sa min 6-åring när vi var på Slussen. Och det kan man ju tänka när man är ca 116 cm lång att det är många fötter...Vi lufsade på stan, köpte en rundsticka på marias garn och en stickmarkör till, tog en banan, åkte buss. Var i ringen, sonen blundande i provhytten han tyckte det var för mycket bröst, ha ha. Det beteendet kommer att växa bort;o) Lånade en bok på akademibokklubben. Vi gick och beställde sushi, tog en sväng ut på medborgarplatsen. Utanför thaistället så hör jag någon ropa ett gammalt smeknamn från förr NNNNNN, ser nån som ser bekant ut. Herregud en gammal killkompis från förr och hans mamma ( en av de få mamorna jag verkligen kunde ha gillat som svärmor). Björnkramar utbyttes och vi skvallrade. Så mysigt! Nu har vi bytt nummer och SKA ses innan juni. Så kul...
Hämtade sushin men var mentalt på 90-talet, mina glansdagar. När vi kom hem så hade vi fått för lite sushi, jag rafsade fram kvittot och undrade om jag betalat fel? Men icke, så jag ringde och var trevlig och sa som det var. Ägaren blev alldeles olycklig, jag sa att vi kunde kanske få rullarna en annan gång. Nej, gud du får en ny sushi gratis så klart. Jippi, jag har en "raincheck" på sushi på mitt favvoställe;o) Men det har inte blivit så mycket matte idag om man inte tänker på det var har shoppat. Samt att sexåringen tyckte den runda burken med soya bodde spillas ut om man hällde den i den låga soyaskålen ( börjar bli matteskadad). NU te, matte och ev starta på min clapotis? Eldstickan ;o)

1 kommentar:

Knittermarie sa...

Hej! Jag skickar dig en härva till av Silla från Warp & Weft...om det var den färgen du ville ha.
Ha en underbar helg!
MarieE