måndag 23 juni 2008

Jag har då varit i Besevler och i zekeriyaköye

 

 

 

 
Posted by Picasa


Vi tog flyget till Istanbul, där min kompis hämtade familjens herrar. Jag och dottern satte oss i en taxi. Sen for vi ganska länge till Zekeriyaköye. Ett helt fantastisk förort med otrolig natur och pool ( till barnens stooora glädje)
Efter några dagar i Istanbul och ett besök på ett cafe där jag blev spådd i kaffesump av Ahmet. Och det var väldigt läskigt...Ahmet var helt klart synsk, det var som att han kunde läsa mig totalt. Kändes som han hade en pipeline in i min skalle. HU , min kompis översatte...Men väldigt bra och givande...och läskigt.
Efter några dagar tog vi en båt från Istanbul till Bandrima, där väntade Suyleman med en minibuss. Så åkte vi till Migros i Erdek ( stora byn) handlade mat osv...Sen till Narli en liten fiskeby och sen till Besevler det är den översta bilden, vi hade sjötomt. Där var det ljuvligt lugnt och alla byborna titttade glatt på oss, då vi var säsongens första turister. Platsen är dock inget turistställe...men vi kände oss ganska exotiska...Där var vi i 8 dagar och bara njöt av lugnet, åt, drack och badade.Jag hade med en stickning men jag måste säga att det blev stickning en kväll i 15 minuter ungefär. Vi besökte även den "stora" staden Erdek 2 ggr. En dag var vi på hamam, turkiskt ljuvligt bad och en dag var vi där på marknad. En semester med många intryck///Eldstickan ( det kommer mer...)

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Det låter, och ser ut, sååå härligt och genuint. Ser fram mot fler bilder och...t.ex. "2."

Smycka sa...

Vilka underbara bilder! Vill också åka utomlands! =o(

Låter i alla fall som att ni har haft det megatrevligt!

Ulrica =o)