tisdag 24 juni 2008

Jag har fått en utmaning av Knit-marie!

Egentligen så är den på engelska men jag tar den på svenska;
1. Vad gjorde DU för 10 år sen?
Då hade jag ett besvärligt år för då dog min älskade farbror Sten, vi flyttade till Malmö, sen dog ännu en kär släkting min farfars lillebror Georg. Det var dock ganska skönt att vara på avstånd inte behöva plågas av platser som vi besökt ihop , för vi var aldrig i malmö ihop.( jag och min farbror) Jag hade 2 småsmå barn en 3 åring och en 1,5 åring. Mannen jobbade i Köpenhamn så jag var ganska ensam ( upplevde det inte då, men så här i efter hand...)
2. 5 saker på to-do-list?
Motionera mera eller snarare motionera...
resa mer
börja sjunga i kör
ta tag i vårt hus, dvs fixa bygglov, arkitekt osv
plugga inför en resttenta i augusti ( dubbelblä...)
3.Snacks som tilltalar mig: Ostar (taleggio, grönmögel, gorgonzola, ja jag drägglar) nötter, jag är galen i färska pistagenötter.
4. Saker jag skulle göra om jag var en miljardär:
Jag skulel fixa ett klippkort på nåt trevligt flygbolag,
köpa en bra villa I Turkiet,
köpa mig en ny bil och mannen en ny vespa.
Men jag skulle skänka pengar till kvinnojourer för de gör ett så viktigt jobb, jag skulle se till att de fick kvinnliga skönhetsterapeuter som gav dom massage, naglar osv, viktigt att få känna sig snygg även om själen är ledsen.Garn och annat pysselmaterial, böcker och musik.
Sen skulle jag vilja ha en egen skola i någon bergsby i Turkiet, tror att 20 % är analfabeter, ett utbytesprojekt med någon svensk skola.
Samt ett ställe för unga struliga tjejer där de blir sedda och hela.
Och lite lyx åt mina barn nämligen att få resa ofta och en ny dator till barnens rum ;o)
5. Ställen som jag har bott på;
Södermalm, Högdalen ( ghettovarning) Stureby, Hägersten ( I loved it, drömmer fortfarande att det är hemma) Bromma, Malmö, Saltsjö-Boo och nu Nacka. Har bott utomlands men bara i 1-2 månader England,Swansea,Frankrike och Turkiet.///Eldstickan

Jag utmanar ALLA som läser min blogg!!!Men smycka, kattishörna,catarinaskrypin och alla ni andra...

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Så synd att det blev just 10 år sedan!

Eldstickan sa...

Oj vad du är snabb!!!Ingen fara jag är bara väldigt glad och tacksam över 30 kanonår med min käre farbror. Eldstickan