lördag 12 juli 2008

En utmaning från Cina, som det har tagit tid att svara på men NU...

För fem år sedan: 2003 då fick jag ute på Universitetet och läste språk och språkutveckling. Den kursen var så där. Läste dock en underbar kurs med Kristin Hallberg om barnlitteratur. Fantastisk kurs men ganska trista klasskamrater-He!
För tre år sedan: 2005 Jag hade ett extrtajobb på sommaren på Larmpatrullen det var ett sjukt kul jobb. Jag trivdes som fisken i vattnet. Vi installerade larm och hjälpte gamla med både det ena och det andra, i bland var det blod, misär, sprit och ambulans. Men det var ett jobb där man verkligen gjorde skillnad. Roliga och knasiga människor var mina arbetskamrater-superkul! Annars så läste jag på universitetet, minns pinsamt nog inte vad så det kan inte varit någon höjdarkurs!
För ett år sedan: 2007 Var ett ganska turbulent år då sonen blev operarad för ett dubbelt bråck och sen inte ville vakna till liv riktigt, han viade sig ha en enzymbrist. Det var det djävligaste jag varit med om, så vi hamnade på intensiven och allt var ganska turbulent, jag har tårar i ögonen när jag skriver om det! Hade också en vän som kallade sig bästa vän som visade sig vara falsk och lömsk, det var hårt. Inget vidare år...
För tre månader sedan: Läste en mattekurs på SU/LHS som var så där, jag var väldigt stressad över livet i stort, att plugga 100% samt ha en 1,5 åring utan dagis 100% , tre barn till, en katt en man och ett hus. Stressigt...
Igår: Vi hade en av 6-åriga sonens favoritväninnor här på middag och övernattning, det var mysigt! Och jag har slutat med mina mediciner så jag kunde dricka VIN ;o)
Idag: I morse var vi en aning sega sonen lilla M vaknade i natt och hamnade i vår säng, så det var svettigt hos oss. Men vi fick pannkakor till frukost. Jag körde hem lilla väninnan, dotter och jag åkte till Sickla köpcentrum, bara vi två. Jag skulle klaga på min mobil som varken kan bläddra med eller smsa med-grrr! Men jag lyckades snacka mig till en "lånemobil" som är från stenåldern, men folk kan nå mig. Och jag hoppas att knasmobilen inte kan lagas så jag kan få en ny??? Håll tummarna!!! Jag har övat cykling med äldste sonen, det gick toppenbra. Pinsamt att han cyklar så illa, för honom alltså, han ska få syrrans gamla. Vi tittade på en ny damcykel till dotter idag, 4000 kr, nån som vet något billigare ställe?
Imorgon: Är faktiskt ett tomt blad, har ingen aning? Egentligen skulle vi ha seglat men med ryggskott så njaä. Men om det är bra väder, kanske vi köper en cykel? Äter glass i lilla nytorgsparken? ///Eldstickan
Jag utmanar alla som läser min blogg ;o)

Inga kommentarer: