tisdag 29 juli 2008

Gift er!!!


Annars kommer jag fortsätta att se så här bekymrad ut! nej jag är ingen moralisk väktare...men det verkar som om många har dålig koll på sina juridiska rättigheter. Som sambo är du mer eller mindre rättslös även om ni har barn. Bara härom veckan träffade jag en mamma till en av mina söners klassisar, hon hade varit sambo och levt ett v-ä-l-d-i-g-t ekonomiskt förspänt liv. Till saken hör att hon varit sjukskriven till och från i 20 år pga av en hjärnsjukdom, så här satt hon utan del i huset ( minst 10 miljoner) sommarstuga, bilar osv. Hon hade dessutom blivit förtidspensionär som 44 åring, jag visste inte om jag skulle skratta ( tragiskt) eller gråta. Så ledsamt! Och det verkar vara en klassiker bil och hus står på mannen, frun betalar mat och barnens kläder/aktiviteter. Eller bara en sån sak som om sambon dör, då ska hans/hennes släktingar ha halva huset/lyan. Skriv papper, gift er gör allt lagligt.
En brasklapp är att det är kul/härligt att gifta sig. Ja Eldstickan är gift;o) som tur är för jag var en sån som inte ville gifta mig...///Eldstickan
Posted by Picasa

Inga kommentarer: