söndag 6 juli 2008

På utflykt i Sörmland!

Vårt första stopp var i Saltå Kvarn, supermysigt förutom att jag var åksjuk, längtade efter hallonsmakande åksjuketabletter i en blå ask från 1977. Har inte varit åksjuk sen dess....Det är väldigt kuperat, vackert och bergåbandalsaktigt att åka mellan Järna och Mariefred. Hmpf....Klev ur bilen och bara njöt av den kalla blåsten-aaa luft! Med en lätt grön ton i ansiktet...
Ska sticka februarykoftan i det gröna garnet till dotter, knapparna på bilden under till höger ska vara till koftan. De knapparna till vänster ska vara till min turkosa kofta;o)
Noro sockgarnet ska bli strumpor till mannen, glömde dock köpa mönster...nån som har ett bra herrstrumpmönster?
Efter shopping och frisk luft så åkte vi till Stallarholmen och deras vikingadagar. Det var mysigt, fina smycken, växtfärgade garner och annat snyggt i smide. Sen blev vi bjudna på middag hos min kusin och hans familj, det var trevligt. Vi var 17 stycken som satt inträngda på en veranda i regnet och njöt av grillat kött, färkspotatis, vin och sallad. Inte så dumt!///Eldstickan

P.s Ni missade väl inte Jonas Wahlströms sommarprogram på P1 i går? Han var verkligen rolig!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Ginger Beer sa...

Vackert garn och fina knappar:)

Cina sa...

Jag stickade efter detta mönster när mannen fick sockar sist: http://media.wendyknits.net/knit/FingeringweightSocks.pdf
Stickor 2.5mm och den större storleken. Blev kanoners... :D

doktoranden sa...

Åh, det Norogarnet vill jag oxå ha.... Det är underbart! Var har du köpt det?