onsdag 27 augusti 2008

En händelserik dag!

Vaknade i morse och var seg och förkyld! Började sent på SU. Kom dit och dagens ämne var Kristendom/Bibeln. Det var ganska intressant. Klassen är ny för mig men man kan ana en del strukturer. PÅ rasten så pratade jag med en tjej, hon var trevlig jag sa att jag gjort ett uppehåll pga av mammaledighet. Åhh sa hon: var det första barnet? Inte direkt, med betydligt lägre röst: Det ar fjärde. Oj, men hur GAMMAL är du???
Varpå jag svarar med dov röst Jag är GAMMAL!!! Med viskning igen: 40 år.
Men gud du ser ju inte ut som mer än 30 år, du ser ju jätteung ut i ansiktet! Ha ha jag visslade glatt resten av dagen, 30 år, sug på den!!!
Köpte en ny bibel 2000 efter skolan samt Jens Orbacks bok om hans mamma; MEDANS SEGERN FIRADES. Började läsa den på bussen, väldigt intressant!
Fick en egen stund på stan, slank in på Marias garn, tittade på Heavens hand och blev b-e-s-v-i-k-e-n. Köpte inget och traskade därifrån men en känsla av je ne sais quoi. Tycker sådär om hennes affär nu blir jag väl halshuggen av vissa...tjejen på Nysta är mer min cup of the. Köpte te på Stockholms Tecenter, vilket ställe det är som att förflytta sig 100 år tillbaka-wow! De tar inte ens kort...he he...
Sprang en kompis som är i 60 år åldern,som ör väldigt teatergalen, hon är sååå mysig, det var kul! Åkte hem, mannen gjorde middag pasta och köttfärssås. Hämtade en son hos en kompis. Sen vek vi tvätt heeeela familjen, nja Lilla M lekte med Noaks ark men vi andra vek, strök och njöt av denne fantastiske man;




Vad det går fort när man viker till bra musik!!! Vi fick så mycket gjort. Sen fick vi ta en rast, spela kort på golvet. Finns i sjön hade jag lovat 6-åringen, vi drack te och åt ingefärskakor, melon och pistagenötter. Kändes som om vi var i mellanöstern. Iallafall om man har fantasi och det har man ju;o)///Eldstickan ;oP

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Din kursare har rätt! Du ser alldeles för ung ut för att ha en så stor barnaskara. Själv passerade jag en mental gräns vid 50 och säger nu som den lilla trotsigaturkiska jag kände i Rinkeby: "Scha bru mäj!!!"