onsdag 13 augusti 2008

Garn från Mariefred!

 
Knappar av rosor, ska bli en kofta till en ettåring som fyller i november.
 
Garnet är helt ljuvligt, bra att klappa, klappa och färgen bedårande till en 1-åring;o)
Om någon har missat det så var vi på konsert i söndags och såg Himlen är inget tak med Eva Dahlgren och Peter Jöback. Alldeles underbar! I söndags morse var jag på akuten, har antagligen magkatarr mindre underbart. Så jag är seg och har ont och inte särskilt stresstålig. Medicinen gör att jag mår som ett babianarsle...ser ut som jag är gravid...vilket jag INTE är.
Jag har en resttenta nästa vecka i matte, det känns stressigt och mindre upphetsande. Funderade ett tag i att skita i allt vad skola heter. Besökte dock bibblan idag på LHS och insåg vad mycket kul det fanns att förkovra sig i. Men jag är låg i humöret, hemmet är stökigt och jag deppar-skit också! Får nog blogga efter den 21 då tentan är över.///Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anna sa...

Ljuvligt garn!
Varför har jag inte klippt mig? För det första blir jag snål eftersom jag aldrig har varit nöjd efter ett frisörbesök, så det tar emot att betala pengarna, för det andra trivs jag med håret uppsatt, och för det tredje slipper jag vakna med allt håret stående på ända och slipper också ha en massa jox i det,jag tunt fjunigt hår så det brukade behövas sist jag hade kort! Listigt va?
Mest handlar det nog om att jag är lat... fast yngsta dottern klippte topparna på mig i somras - det gills väl!?

Catarina sa...

Hmm..magkatarr är inte å leka med. Ta hand om dig ordentligt...så det inte blir som för mig...jag utvecklade ett ordentligt magsår strax efter jul och det var verkligen inte angenämt. Gick dubbelvikt och kved i flera v innan jag fattade och fick medicin.
Sedan dess är inte magen som den ska...fast jag är bra från magsåret ....

Underbar färg på garnet. Kommer bli en superfin tröja till tjejen :-)

Har du köpt det hos Hamilton?
Jag ska dit med vännen K snart...ser jättemycket fram emot det!!

Eva i Halmstad sa...

Va vackert garn, ser mjukt och gott ut.
Lycka till med tentan.
Eva.

Kattis hörna sa...

Gums...

Ta hand om dig ordentligt och skit i allt runt omkring :-)
Det viktigaste är att du blir bättre i magen...

Såå ner med baken i soffan och en kulig stickning :-)


Garnet är helt underbart...Vill oxå klappa :-)

Hoppas att vi kan träffas sista helgen i Aug.. Vore kul..På Gärdet...


Kramizzzzzzzz Kattis

Knit-Marie sa...

Hoppas du har piggat på dig. Svårt att slitas mellan hälsa och måsten, eller hur. Jag ligger här i magsjukekonvalecens medan resten av arbetslaget planerar höstens verksamhet..alltså min också. Tveksamt kul.Orkar inte ens sticka...då förstår du, va?