torsdag 21 augusti 2008

Lycka är:

att ha gjort sin resttenta i matematik. Har aldrig i hela mitt liv skrivit på en tenta så länge 2 timmar och 50 minuter. Jesus amalia! Har dock ingen aning om hur det gick. Men jag är bara så glad över att vara fri ett tag till! Så skönt att det är över! Fick akupunktur häromdagen, var nyfiken ( läs DUM) och frågade hur långa nålarna var. Argh 1 cm kör hon in i min muskel inte konstigt att det gjorde ont! Ja ja. Hämtade min 6-åring idag på fritids då blev det brandövning, då blev det brandvarning. En av sonens kompisar blev alldeles förtvivlad och började gråta och sa ;dör vi nu? Inte riktigt sa jag och klappade honom på huvudet! Stackarn, brandbilarna var dock vansinnigt snabba inte mer än max 5 minuter så var de på plats det glädjer ett modershjärta. Och tja brandmännen var ju inte helt oävna att glutta på;o) Titta älskling brandbilen sa mamman och gluttade på det som var i bilen ;o)
Som sagt jag firar med vin i kväll-skål!!!///Eldstickan

P.s Har börjat sticka i noro strumpgarnet, så snyggt men en aningen liten strlk får nog ta sockorna själv eller ge dom till min 11 -åring?!

6 kommentarer:

Smycka sa...

*asg* Inte f-n kikar jag på brandbilar inte!!! *skrattar*

Grattis till att du gjort din resttenta! Nyfiken bara, vad läser du till?

SKÅÅÅÅL påre!
Kram
Ulrica =o)

Eldstickan sa...

Lärare i svenska, so-ämnen F-klass till 7 and klass. Tyvärr är det numera obligatoriskt med matte///

Catarina sa...

"Brandbilar" är ofta snygga och muskulösa...de håller sig så att säga i trim! * ha ha *
Verkligen något att vila ögonen på :-)

En bok om dagen sa...

Hej! Bara en liten uppmaning, som jag glömde att nämna i mejlet till alla Pocket & Prassel-deltagare: Hör av dig till den som du ska skicka brev till! Använd en anonym mejladress eller skriv en kommentar! (Se inlägg på min blogg + kommentarer)
Ursäkta tankspriddheten! ;-)

Knit-Marie sa...

Du...den tentan aceade du!! Tro mig!

Paulina sa...

haha, jag har också gått på akupunktur, skulle gå tio ggr för att underlätta min migrän, gick 8 sen struntade jag i det för jag blev bara stressad av att ligga i ett rum helt stilla en halvtimme med huvud och händer fulla med nålar.