onsdag 3 september 2008

Cellprov eller är du opererad?

Hej, hej!
Imorse var jag på föräldraråd. Jag reprenterar alla år utom de mellan 3-6 år, skojade och sa att jag och rektorn kunde ha mötena ensamma. Trevligt att vara med där.Sen åkte jag till sjukhuset för cellprov på barnmorskemottagningen. När jag stod i kassan kom jag på att min 11-årige sons kompis mamma jobbar där. Kände att det var aningen intimt att bli undersökt i muffen av en av som vi äter middag med emellanåt. tack men nej tack. Så jag bada att inte få mamma C. Kom in till en elev och en gammal barnmorska Lena eller nåt! Nåväl jag la mig i "stolen" och gled ner och intog position. Då sa hon du måste slappna av och klappade mig lite lätt på insidan av låren. Jag lydde, sen sa hon jag tycker fortfarande att du inte är avslappnad varpå jag sa; DUUU jag blir inte mer avslappnad än så här´. Hon rotade runt och sa sen; Du har du verkligen en livmodertapp? Du har inte opererat bort den? Inte vad jag vet svarade jag, ett försök till att vara rolig. Hon letade en stund till , precis när jag tänkte säga, du vi struntar i det här nu så...fann hon den. jag blir ganska matt hur tusan kan man vara så hårdhänt och fråga om jag har livmodertappen kvar??? Hade inte varit stor vits att ta ett prov annars, eller???
Nu ska jag läsa islam, men det blir nog lite stickning först.///Eldstickan

Jag läser Barbara Nadel just nu på engelska, verkligen bra!!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Gud en så knäpp historia! Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta...

Knit-Marie sa...

Livmödrar, islam och stickning. Bra blandning!

Eldstickan sa...

Visst lever man ett spännande liv vissa dagar;o)