tisdag 16 september 2008

Fallfrukt ,moi?

I dag när jag åkte hem på t-banan med en klasskamrat modell yngre. Så pratade vi lite ditten och datten, varpå hon säger att jag verkar så mogen och ambitiös. Jag höll på att skratta i hjäl mig då tonårsdottern ständigt ch jämt tycker att jag är barnslig och pinsam. Men jag höll god min! Kom hem och berättade omkommentaren för dotra som sa; tja ambitiös är du ju i allafall. Man bugar och bockar...känner mig som fallfrukt...mogen...argh?
Har varit på Qi-gong idag, det var ljuvligt! Hade ont i skallen innan men blev faktiskt piggare sen. Annars så läser jag om hinduism och buddism. Och bröderna Lejonhjärta, nu börjar det bli rysligt spännande Fjalar och Grim har precis blivit räddade, Skorpan har krupit ensam genom tunneln, samt precis mött Jonatan;o)
6-åringen har pratat mycket om döden så jag tänkte att vi skulle frossa i ämnet, så därav Lejonhjärtas bok. Privat så läser jag Carina Rydbergs senaste bok nåt "med vargens käftar" den är sådär. Ingrid Bergmans biografi är bättre men inte heller stålande. Nu är det bara råplugg fram till tentan nästa vecka, har en rest sen 2 år tillbaka. Hittade tentan i en låda så då tänker jag bara komplettera. Plus att vår yngste fyller 2 år nästa vecka. Aningen stressigt just nu...och gissa vem som vaknade med feber i morse? Just det vår lille älskling. Så den heliga fadern var hemma idag, imorgon vet jag inte hur det ska gå?! Då jag måste gå på en föreläsning på em. Mina pluggdagar torsdag och fredag vågar jag inte ens tänka på hur det ska gå med?! Ja ja jag fick ju sushi till middag och Qigong-alltid nåt;o) har inte stickat en maska sen i går...///Eldstickan

1 kommentar:

Catarina sa...

ha ha..jag har oxå en tonårsdotter som tycker jag är aningen larvig ibland..eller rättare sagt...ganska ofta...men hon tar det bra....tycker jag är en ball morsa! :-)
Vi har i alla fall väldigt kul ihop!
Hon säger att det är roligare att gå på stan och shoppa med mig än med kompisarna! (kan även bero på att mamma sticker till med en slant ibland..det gör väl knappast kompisarna)
Men som sagt..ibland känner man sig även som övermogen fallfrukt.