torsdag 11 september 2008

Fortsättning...stickallulja!

 
Stina och Eldstickan drar in magen och sträcker upp brösten och fnissar. Hon blev helt såld och blev hagalen, det var lätt att få in Stina på stickning igen. Snygg grön färg;o)Heavens hand...
 
Dotter fick handla mest, garn till en lila halsduk och stickor nr 20. Den stickas tretrådigt...
 
Dotter stickar på sitt rum, supersnyggt!
 
Jag blev helt hagalen, jag bara måste sticka koftan på framsidan, så läcker...Fanns annat läckert inuti;O) Vilken otroligt trevlig kväll vi haft. Stickare är helt enkelt ett trevligt folk. Jag hann sticka på min turkosamelerade evighetskofta, kallade den för "fulstickning" då den är ganska simpel. Men de andra blev jätteintresserade, en dam köpte mönster och garn och sitter kanske i denna stund och stickar. Fick tips om en ekologisk sight som la ut sina grejor/startade sin hemsida idag. Spana in:
Posted by Picasa
supercoola ekosidan Ninas två nya stickböcker var jättefina, insåg dock att jag kund eköpa dom billigare på nätet. Men vilken kväll vi haft! Gick på thairestaurang sen och njöt av mumsig mat. Puss från Eldstickan ;o)

1 kommentar:

doktoranden sa...

Kul att du värvar fler stickerskor! Man kan aldrig bli för många där ute, eller hur?! ;)

Jag aktar mig just nu för att gå in i garnbutiker - jag vet ju att jag blir alldeles hagalen. Och garnlagret här hemma är redan alldeles för stort.