söndag 28 september 2008

I går var vi på Gustavsbergsbadet!

Jag var där med dotter, hennes kompis AS, dennes mamma TS och deras yngste son FS. Det blev helt spontant. Jättefräscht bad, litet och mysigt. Supertrevlig personal, vi fick gå in som familj. Så vi skojade om att vi var en "modern familj" att vi var två lesbiska mammor och tre barn. Jag tänkte att jag skulle motionssimma, en timme och få bättre flås ( LÄS:bli smal och snygg IGEN!!!) Jag hann bara kliva in i stora hallen, när jag hörde mitt namn. Ooops en gammal barndomskompis var där med sin familj. Så jag hamnde i bubbelpoolen, så där var det bara käkmusklerna som fick motion;o) Det bästa var att min kompis son L, som är 5 år hade hår och såg så frisk och glad ut. Sist jag såg honom nåt år sen då var han skallig och såg väldigt ämlig ut. Han har haft cancer på synnerven. Jag blir fortfarande alldeles varm och glad när jag tänker på att han blivit friskförklarad och är en sån sötnos. Så han och jag lekte. Vi simmade ut där var det väldigt strömt, jag kunde bara inte simma in igen, min barndomskamrat T skrattade så hon höll på att gå upp i atomer. Jag kände mig som Mister Bean ungefär. Men kul var det! Sen när jag kom in så träffade jag Runars nya fru, hon är supertrevlig så då fick jag öva mina käkmuskler igen, bla bla...
När vi satt i bastun så sa nån ja vi som sitter här nere är ju gamla, va sa jag? Jag är inte gammal. Så det blev fallfruktsvarning på mig IGEN-fnys!
En supertrevlig dag i går, socialt och bra. Kom hem och mannen hade gjort middag, vi såg BUCKETLIST på dvd, den var bra.
I morse vaknade jag och var ARG!!! Jag avskyr att vakna och vara arg...Efter div kalas och fotbollsmatcher så for vi till Söder. Där lekte barnen i Tengdahlsparken och vi njöt av solen. Då sa 11 åringen att han mådde dåligt, han kräktes så då fick vi åka hem...Jag hann äta min favoritmacka från BAKVERKET ( Bondegatan,nära Sofia skola) med marinerad rostbiff, oliver och avocado, helt klart Sthlms godaste mackor gör dom där. Hittade ett hus till salu , bara 5.9 miljoner i utgångspris, Ha ha jag har ju inte ens ett arbete. Men drömma kan man ju-he///Eldstickan

Inga kommentarer: