onsdag 24 september 2008

Idag hade jag tenta i religion!

Första delen var ok dvs judendom, kristendom och islam. Den andra delen var mer komplex då det var hinduism och buddism och jag var tyvärr inte tillräckligt påläst.
Livet går vidare...I kväll så har jag varit och köpt en stor röd trampbil, yes vår yngste fyller 2 år i morgon. Han kommer nog att bli förvånad och glad över en bil i hans egen storlek;o) Nästa stickkafe på detta ställe blir den 11 oktober det läste jag i en tidning nära mig. I morgon ska vi ha 17 gäster inkl familjen. Så jag har en surdeg som puttrar samt ska baka tårtor i morgon. Det blir nog mysigt! Fast egentligen så vill jag bara sova eller njuta av höstdagarna men då är det alltid något annatsom ska fixas. Egentligen drömmer jag om semester, gärna 14 dagar i Istanbul och bara vara...gärna i basaren och köpa fler stämplar och göra fler smycken. Men idag så längtade efter att promenera på Djugården och ta en fika på Rosendahl ( ja jag vet det var BRA för 10 år sen...)men miljön är så mysig där.Känns som om Rosendahl har större chans att slå in?!
Nu ska jag sticka på min februarykofta och se film...///Eldstickan ;o)

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Glöm nu inte att fira Eid-al-Fitr 1/10!

Eldstickan sa...

jajamensan, hittade en massa goda matrecept i DN i söndags, tyvärr var det någon som slängde DN-argh...

H e l e n sa...

De kastade recepten kan du hitta här:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3098&a=830217

Önskar M en härlig 2-årsdag med mycket bilkörande!