söndag 14 september 2008

Luktblogg!

 

 

En ganska händelselös helg, i fredags så hade jag sönder mina glasögon-argh! Som var olagbara, en skruv hade gått av. Så jag fick köpa ett par nya, 6 åringen på barnkalas på lördagen, 11-åringen på fotboll idag. Jag har hostat halva natten och är bara t-r-ö-t-t och ilsken. Hämtade äldste sonen hos hans kompis idag, då pratade jag med dennes föräldrar. Vi diskuterade en av barnens lärare som vi tycker är ganska kall och otrevlig, tur att jag inte var ensam om att tycka det. Näst yngste sonens fröknar på lågstadiet är ljuvliga och alldeles underbara. I kväll har jag bakat bröd med recept från denna blogg stureby levain heter den sorten jag gjorde. Hemmet doftar ljuvligt! Jag vill bjuda alla er bloggläsare och bloggare på nybakat levain, smör, marmelad ost och en god kopp te. Ska sticka på min fulstickning dvs min kofta, som jag tror att mormor kommer att få...visst är det trist när man gjort nåt som man nästan är 95% säker på att man inte vill ha. Nåja, imorgon är det måndag och mer religion, det ska bli kul!///Eldstickan
Posted by Picasa

2 kommentarer:

doktoranden sa...

Underbart bröd! Jag skulle gärna vilja provsniffa lite på den ljuva bröddoften. ;)

Knit-Marie sa...

Mumsar: tack, det var gott!