lördag 20 september 2008

Marias garn stickkafe!

I går blev 11-åringen sjuk så mannen fick hämta honom på moppen, då vi hade druckit varsitt glas vin. Sonen blev ordinerad att ligga i sängen idag och se på Blues Brothers, han älskar musiken. Då sonen spelar saxofon så var det ganska klockrent. Mannen ville också få samma ordination, men nix. Han fick gå ut och spela tennis på fotbollsplanen med de andra herrarna. Jag och dottern åkte till Marias garn. Var där från halv tolv till tvåtiden. Mysigt! Kom i gång med dotras gröna februarykofta;o)
 
Aktiva stickare, det stickades så stickorna glödde. Och pratades ;o)
 
En vansiingt trevlig dam som satt med oss vet inte vad hon heter. Men hon var så glad och positiv. Hade en egensydd jeansjacka med en drake på ryggen, som hon så klart skapat själv;o)Det är damen till höger om undertecknad i svart!
 
Mjölkgarnet, lent som en dröm kanske nåt att sticka en babykofta eller en babyfilt i.
 
Posted by Picasa
Undertecknad när hon drar i gång med dotters kofta/// Trevlig helg///Eldstickan

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Jag köpte ju mjölkgarn på IKLondon i somras. Har sedan undrat...vad...hur...varför. Fick ni något svar?

Eldstickan sa...

Nix, glömde att fråga men jag tror dte har nåt med mjukheten att göra, var väl nån kejsare ´som badade i åsnemjölk?

maLinka sa...

Du frågade mig på Marias stickcafé om mönstret till min Noro-halsduk. (Här är i alla fall Ravelylänken: http://www.ravelry.com/patterns/library/chameleon-scarf). Vill du veta mer om mönstret så hör bara av dig. Mitt Ravelry-nick är maLinka.
Ha det så bra