fredag 19 september 2008

Överkänslig, eller?

Häromdagen var jag hos sjukgymnasten. När behandlingen var över så säger hon följande; "det verkar som om det jag säger går in genom ena örat och ut genom det andra" "Du kan inte springa här och tro att du ska bli bra". Jag måste säga att jag blev väldigt paff, hade dessutom en huvudvärk som inte var av denna värld, vilket ju är en av anledningarna till att uppsöka en sjukgymnast. Det mest irriterande är att jag har känt att vår personkemi har funkat sådär, men tänkt att det var jag som var "känslig"/intuitiv? Men inte tusan säger man så till en patient? Efteråt så ringde jag mannen och var arg och grät. Sen när jag lugnat ner mig...tårarna började förstås rulla ner på kinden när jag var på t-banan och när jag gick till Universitetet. Hatar att gråta "in public". Efter en stund så fann jag mig och ringde stället där min sjukgymnast arbetar och bad om chefens telenr och mailadress då jag var missnöjd med min sjukgymnast. Det fick mig att må bättre. Men än har jag inte skrivit nåt.
Idag har jag varit hos optikern och kollat synen och provat brillor igen, de är verkligen snygga. I morgon så är det stickkafe på Marias garn och TARA kommer vara där och plåta stickgalningar, kom dit vetja mellan 11-15. Studierna då??? Tja sådär jag är aningen ofokuserad...men det löser sig. Snart helg, ska bli så skönt!

Eldstickan ;o)

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

SKRIV! RING! Fruktansvärt oproffsigt av sjukgymnasten. Jag har liknande erfarenheter och innan jag slutade sa jag till henne vad jag tyckte. Det handlade om massage, så hon hade ingen chef att klaga hos, tyvärr!!

Catarina sa...

VILKET ÄRKE-PUCKO till sjukgymnast!!
Hon har verkligen valt fel yrke....verkar det som...
Så säger man bara inte!

Passa på att tröst-gosa med alla goa garner hos Maria i morgon :-)

Marias stickning och läsning sa...

Oprofessionellt förhållningssätt! Tycker verkligen du ska klaga och kräva en annan sjukgymnast. Oftast är det ju så att känslan man har i möte med vårdpersonal stämmer. Hoppas du ändå får en trevlig helg med stickcafébesök.
Din blogg är trevlig att läsa!