söndag 12 oktober 2008

Cabaret!

Jag är faktiskt besviken, nu vet jag varför! Det var tyvär Colin Nutley som regisserade CABARET då får man nämligen prototypen Helena Bergström-inte bra. Rickard Woolf såg bara sjuk ut, fick sjunga för lite men var brilliant sceniskt och sångmässigt. Vad var då behållningen; Tja scenografin och kläderna var kul och ganska bra. Dansarna var briljanta och de sjöng fantastiskt bra. Johannes Bah Kunkhe var toppen, som vanligt! Sjöng bra också men jag kan tyvärr inte rekommendera den! Synd! Men vi hade kul ändå, efter teatern som var 3 timmar med paus så tog vi snöret ( t-banan) till Söder. Gick på Rival,där vi drack drink P2-slurp! Sen gick vi på pub och svullade chips och drack ÖL och pratade. Det var verkligen en riktigt trevlig pub, ett skånskt rekorderligt fruntimmer i baren. Mysigt! Släntrade ner på hornsgatan gluttade i skyltfönstrena tog en vurre på Slussen-Mums! Tog bussen hem och trillade in vid halv två tiden. Fick sova till klockan 10 i morse;o) Nu ska jag skriva klart "grupparbetet" som jag har gjort 60% av själv, det ska framföras i morgon. Om kön och etnicitet. Sen ut i höstsolen och ta en promenad. //Eldstickan

P.s Vi ni vad det verkar ha blivit nåt knas har inte fått någon kommentar på mina sista 5 inlägg??? Vad tror ni funkar det??? Pröva kanske med en liten kommentar? Jag älskar kommentarer...;o)

2 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Såg en riktigt bra Cabaret förra säsongen som sattes upp av Teater Västernorrland här i Sundsvall. Cabaret verkar vara inne att spela nu.
Men en helkväll i Stockholm är ju inte helt fel.
Läser din blogg regelbundet och gillar den men är lite lat när det gäller kommentarer. Fast jag vet att de är trevliga att få.

Knit-Marie sa...

Vem älskar inte kommentarer???
Snart får vi träffas. Hälsa L!