tisdag 28 oktober 2008

Castor syr och vi med!

 
Här är resultatet. Jag och 6-åringen sydde i kväll.
 
Boken fick han från "Gyllene måsen" han var där med mormor och åt hamburgare. Så då blev det ett förkläde. Som undertecknad fick göra mest på. Apropå mormor så häromdagen så lät det väldigt mycket hon tittade på klockan och undrade varför grannarna borrade så sent. Tills hon kom på att det var hennes mobil som låg på vibrator på bordet och lät. Ha ha...Stickar fina norosóckar som snart kommer på bild! Och ett par muddar och en sjal och en till sjal och inget mer. Duktigt va, ,bara fyra projekt ppå gång.
Annars så har det regnat här, varit på en föreläsning som var så kompetent och välorganiserad att jag höll på att vomera. Kände mig pubertal och ville ställa mig upp och skrika nåt fult...typ ....Läraren är väldigt rar men rösten är så sövande och mesig så jag bara satt och spann till slut. Sen körde han på i 1 timme och 20 minuter utan rast...argh...me need kaffe. På kvällen, efter sömnaden såg vi på del 2 av Primo Paolo och nu vill 6-äringen smaka strömming-HURRA!!! Till och med dottern som avskyr fisk ( tyvärr!!!) sa det ser gott ut det där skulle jag kunna äta av misstag;o)
Häromdagen såg jag Flyga drake så sorglig men vacker, läste boken för tusen år sen, känns det som men filmen är mycket BRA men man får ont i hjärtat av att se den. Nu ska jag läsa, borde plocka leksaker...men de ligger ju kvar i morgon också...Ingen städfe här inte///Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Susanne sa...

Här följde en Castor med hem idag, men vi har inget sytt :) Vi har bunkrat för vintern, kängor och termobrallor o sånt kul, då ligger "Måsen" nära till hands... Ha de bra

Knit-Marie sa...

Sockbilder, muddbilder, sjalbilder kommer snart i denna kanal?

Eldstickan sa...

Jajmensan, vill bara hitta några bra blockmetoder ska ju montera ihop min japanska sjal, funderar på om man ska sy ihop och sen blocka eller tvärtom?