onsdag 8 oktober 2008

Höst och baciller!

Utanför vårt köksfönster!
 

Häromnatten sov mina föräldrar över då deras golv i stan skulle slipas, dammigt som tusan. Vi hade en trevlig kväll med god mat och gott vin. Mormor och morfar blev trötta tidigt! Mormor la sig tidigt på en madrass på golvet, morfar låg hos grabbarna nere i källaren. Frid och fröjd! Sen började "trafiken", Lilla M vaknade och var LEDSEN, sen kunde inte jag somna sprang och kissade. Nåväl vid etttiden så la jag mig och snark. Då hörs ett vrål, 6 åringen kommer upp och hostar och hostar som om de små lungorna ska hoppa ur: Maaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jag behöver kräkas!!! Fram med hinken, in med sonen i vår säng, smyga ( ha ha ironi) förbi mormor på golvet. Sonen kräks och somnar ganska omgående. Jag liggar och lyssnar på ljud och känner att någon har mumsat nåt i vår säng, det är smuligt! Somnar som en sten, kvart i fyra vaknar 6 åringen och är hungrig, bra...&åringen börjar prata om bröd och brödsvampar i jästen ;o) Står i köket med mannen, 2 åringen och 6-åringen och mannen och tycker att mannen faktiskt är riktigt söt! Pussar på mannen och skrattar av trötthet av vår sk vardagsrealism. I säng sen försover vi oss, vaknar med ett ryck halv 8. Ganska lätt omtumlad av trötthet. Skulle skriva ut papper på skrivaren, då visade sig papprena vara slut-grrr! Mormor lovade att ta en promenad med den yngste så jag skulle hinna läsa, men jag fick handla papper på Clas Olsson samt mat.Dagen efter sprang i väg till skolan, kände hur bacillerna gav mig feber..satt och skulle diskutera feminism. Ju mer ont i huvet och feber jag fick desto mer aggressiv/debattglad blev jag-märkligt! Åkte hem och SOV. Så har vi hållt på i ett par dygn nu. Egentligen borde jag läsa och skriva om kön och etnicitet. Någon som haft sådan problem, gärna i en skolsituation maila mig gärna på eldstickan@gmail.com
Nu ska jag läsa Pappa tynglyftaren. Men stickningarna ligger jag lågt med, hinner knappt andas just nu. Stickar ett par Nina Sagulin muddar i svart. Krävs inget tänk alls;o)
Jag är faktiskt väldigt glad över att bo i Sverige, häromdagen så rymde min mammas vänninnas barnbarn, han har adhd , epilepsi och inpulsreagerar ibland. Han är dessutom galen i tåg. Polisen kallades in supersnabbt och de gick igenom alla tunnelbanor från fridhemsplan ( där han stack iväg) som tur var fann de honom på perrongen vid arlandatågen. Han har bra smak, det är ju mysiga tåg, tur att han inte hann på. Vid sådana tillfällen är jag glad att polisen funkar så bra! Så finns det någon polis eller polissläkting som läser min blogg så en stor puss till polisen från Eldstickan ;o)


P.s På lördag är det Nysta som har stickkafe.Jag ska dit;o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Catarina sa...

Herregud...jag blir helt slut bara av att läsa om din vardag! :-)
Jag är glad att jag är ute ur småbarns-stadiet..
Passa på att ha en riktigt skön stickstund på stickcaféet.

Susanne sa...

Milda makaroner, plötsligt blev mina baciller jättesnälla :). För en gång skull känns det lite synd att vi ska till landet över helgen, annars hade jag hakat på till Stickcafet, det är ju sällan det stämmer med mitt schema :( Ta hand om dig!