onsdag 22 oktober 2008

I grevens minut...

Jag skulle gå på teater i afton och se Petra von Kants bittra tårar. Sen em fick jag bara en känsla av att jag borde kolla biljetterna, när jag letade i det listiga facket i min handväska så hittade jag förra besökets biljetter nämligen Cabaret. Argh...hittade de nya biljetterna till aftonens föreställning men den började kl 18 istället för kl 19-panik!!!Ringde min kompis som skulle med, hennes man var och simmade skulle komma hem klockan 18-argh. Hon jagade honom på mobilen.Jag fick tag på en mamma till barnens kompisar en fembarnsmamma, hon var på väg "hem" men var beredd att vända för att se på teater. Pju så vi slängde oss in till stan. Där gick vi upp till kulturhusets restaurang beställde en focaccia,. jag var cool men det tog lite tid...Vips så fick vi be om en doggybag och äta på väg ner till Lilla scenen.
Men vilken föreställning jag säger bara; Se den Pia Johansson var helt fantastisk!!!
 
Här en del av sonens halsduk i boken var den vit men jag ville ha starkare färger!
 
Superkul att göra framför allt stropparna/"snopparna" (bägge namnen är lika illa)
 
Det är i barnstorlek.

Annars så tentaläser jag då...men ett barn är sjukt och jag är förkyld dvs dumseg.Orkar inte ens hetsa upp mig, vill b-a-r-a sticka;oS///Eldstickan
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Susanne sa...

Läcker halsduk! Hur har du gjort "stropparna" ?:) Skoj med teater, upptäcker att jag gör sånt alltför sällan

MonicaHansen sa...

Häftig haslduk, och visst är Pia underbar!

Inga inlägg till deckarbloggen i höst?

Knit-Marie sa...

Det ska vara flerbarnsmammor till att vara så flexibla!!
Ursöt halsduk!