lördag 25 oktober 2008

Ibland blir det inte så snyggt som irl.

 
Sötnos med mössa, ett gammalt mönster som jag haft i 4-5 år säkert!
 
Jag fick jaga detta mönster, såg det på en tjej på en skola, fick tjata på hennes syster att be mamman att ge det till mig, tror jag väntade ett halvår eller ett år. Men skam den som ger sig eller den som väntar på nåt gott! Visjögarn så klart. Superkul att göra, jag har gjort tre stycken, superfina. Men som sagt bilden gör inte mössan rättvisa! Vanten är väldigt bra då den blir tjock och fin vid mudden dvs håller värmen bra.
 
Som sagt maken ser ut som en av de sju dvärgarna i mössan men både han och mössan är snygga i vanliga fall. Plats för skratt iaf;o) Nu ska vi se på film En lanthandel i Provence och mumsa godis. Trevlig helg///Eldstickan ;o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Susanne sa...

Kalassnygga hela gänget! Jag fattar stropparna ;) Har nog till och med gjort såna om jag skrapar i minnet lite. Ha en skön helg! //Susanne

Knit-Marie sa...

Hm, har maken verkligen godkänt den bilden för publicering???;)
Dragspelsstickning är kul, blir snyggt - som bevisas av bilderna - och ger variationsmöjligheter för bäraren.