torsdag 23 oktober 2008

Jag har rast NU!

Annars så försöker jag skriva om mitt drömsamhälle i min tenta. Det är ganska enkelt, gratis garn till alla, män som sexslavar, mer pengar till alla qvinnor osv Nej jag skojar så klart! Mer sånt som att människans lika värde, en tro på det goda i människan och att kön, etnicitet och religion inte ska spela någon roll. Enkelt nog MEN det skall kopplas till litteraturen...aha...Det intressanta är att vissa ideologier har allt detta vackra på papper men inte i verkligheten. Sitter här och inser att det är mycket som jag inte läst noga nog. Idag hade jag en sjuk tonåring hemma, kom hem en liten febrig 2 årig gubbe och jag har en släng av magsjuka. Så vass är jag inte precis...funderar på att sticka ett par varv, kanske det som krävs? Det är en dag imorgon också...Ska åka hemifrån klockan 13 så jag hinner lämna in tentan i tid prick 14.00. Efter det ska jag unna mig något stickrelaterat och lite vin///Ciao Eldstickan;o)

P.s Veckans höjdpunkt på TV var verkligen Primo Paolo, vilka ljuvliga fastrar han har;o)

1 kommentar:

Susanne sa...

Åh, så missade jag Paolo :(. Å andra sidan såg jag Per Moberg (inte samma sak, jag vet :) ikväll lagandes lamm och saffranspannkaka och lax i den ljuvligaste sommaren på Gotland... Syfestivalen? Oh Yes jag har fredagen bokad!