torsdag 2 oktober 2008

Världens fulaste?

 
Koftan alltså, hyllan är ju ganska stadig, he he...
 
Det är svårt att hitta ett vettigt mönster till en kofta om man inte har B-kupa längre, nån som har nåt tips? Denna kofta får jag skänka till mormor jag ser ut som pruskiluskan i denna. Nåja plats för skratt för er läsare iaf;o) Annars är så är jag förkyld och frustrerad,ser ut som en sliten 7 barnsmamma från nåt öststatsland utan vitaminer m.m. nu te och sova innan hämtningar av barn///Eldstickan
Posted by Picasa

3 kommentarer:

maLinka sa...

Koftan är inte alls världens fulaste. Den är jättefin! Jag förstår dock din frustration över passformen. Såg en artikel på www.interweavepress.com som visade hur en och samma tröja, stickad i strl M, satt på ett antal olika kvinnor, som alla sa sig ha str M.
Det var intressant!
Jag menar, hur sjutton ska man veta hur det färdiga alstret kommer att se ut på just min kropp när det är klart.
Appropå Noro-sjalen. har du ngn mailadress så kan jag skicka en liten beskrivning hur man får till det på ett enkelt sätt.

Eldstickan sa...

Toppen!!!

Catarina sa...

Jag tycker koftan är skitsnygg! Men det är ju det där med passformen...
Men jag beundrar dig flr att du har gjort klart denna så tröttsamma kofta..min ligger nedgrävd låååångt ner i korgen...och jag undrar om inte jag kommer se likadan ut i min(?)
*he he* (självironi)