fredag 7 november 2008

Björnbärsmössa!

Idag har jag varit på två bra föreläsningar konflikter och härskarstrukturer. Lite om King-Bee och Quenn-bee vilket är mycket intressant. Dessa strukturer kan tyvärr märkas redan på förskolan. Intressant men inget nytt för mig;o)Här hemma har vi en 6-åring som "krisar" och tycker att han INTE kan läsa vilket han visst kan men som sagt 6 åringar är ju den första puberteten, så här är det mycket "tänk att du är ett lejon " osv...Fast då ler han och säger; jag är bara en liten mus...Humor har han kvar även om självförtroendet vacklar i bland...Senast idag så fick jag höra att jag är en kvinnlig variant av nån Bettner som är en stand-up kille. Som sagt var ibland är jag väldigt rapp i käften! Har sansat mig betydligt...det kallas även utveckling! Träffade en fd klassis idag, hon är supertrevlig, har haft det klart tufft med en man som fick en psykos samtidigt som hon var nyförlöst, var uppe i rättegång mot honom.m.m. Ändå så är hon en snygg, klok och icke fördomsfull tjej utan en glad och positiv tjej. Jag är så less på alla neggo-ullas, när de dessutom är korkade så får man bita sig i tungan! Så tala om för alla som gör er glada och får er att må bra, det är lätt att ta dom för givet!
Nolltolerans har vi för neggo-ullas!!! Så det så! Så tll nåt stickrelaterat:

 
Dotter i den nya mössan!
 
Närbild på mönstret, finns på garnstudios hemsida, jag tycker det blir supersnyggt! Ska göra en till mig också;o)

Nu doftar det god mat, kyckling i ugnen med klyftpotatis och friterade ostpanerade auberginer ( fr. Primo Paolo) mot vinet. ///Eldstickan
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Tack för kommentaren på min blogg, kan knappt bärga mej till nästa lördag när jag får hämta hem honom.

Knit-Marie sa...

Sprang vi förbi varandra på mässan??