måndag 17 november 2008

En bra dag!

I går kväll så fortsatte allt i eländets tecken, faktiskt, min nyckelband som jag älskar pajade. Jag somnade i sängen halv tio på kvällen vaknar till av att katten hulkar hinner putta undan henne till sonens täcke som katten spydde på. Fy tusan i går var det verkligen allt i eländets tecken. Tack för glada tillrop. Och jag tycker att jag som oftast "gillar läget" dvs ganska mycket vardag. Men i går var det för mycket...Nåja, idag var det en jättebra dag, barnen hade svensk vecka dvs de får ha andra lärare än vanligt samt erbjuds att jobba i grupper med serier, reklam, drama, göra spel, skriva en tidning. Superkul! Roligt att följa med mina handledare och se hur de jobbar i olika klasser, dynamiken varierar. Så jag har haft en bra dag. Min 6 årig gjorde gnocchi från Primo Paolo. Så det blev sen men god middag. Efter det så tryckte vi glögginbjudningar, snart smäller det. Vi i vår familj älskar GLÖGGIS!!! Kul att kunna bjuda många och i alla åldrar-Skål!

Eldstickan ;o)

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

"idag var det en jättebra dag, barnen hade svensk vecka dvs de får ha andra lärare än vanligt "....har dom utländska lärare vanligtvis?
Och 6åringar som gör gnocchi imponerar stort på mig!

Eldstickan sa...

Ok dåligt förklarat, men de fokuserar på svenska under en vecka dvs läsa, prata och skriva. Menar bara att dynamiken blir bättre med nya lärare och nya elever. Framför allt för lärare med besvärliga elever;o) Ibland går det för fort...